SEO: analiza SERP si competitia cuvintelor cheie in 2023

  • 24 minute citit
seo cuvinte cheie

Cuvintele cheie in SEO. Cand pornesti la drum un nou site sau blog, cea mai mare problema este cea a cuvintelor cheie. Fara trafic nu exista website, asa ca scopul este de atrage trafic. Acest lucru il poti face prin cuvintele cheie alese (keywords), cuvinte pentru care tu scrii articole si speri ca apoi, Google sa le indexeze si sa apara pe prima pagina, chiar pozitia 1 - daca este posibil.

Dar nu este deloc usor cum pare iar majoritatea agentiilor SEO din Romania sunt create de escroci care promit imposibilul (ad-literam) - sunt indivizi care nu au nici cea mai mica idee macar cum arata formula algoritmului Google - dar ei promit rezultate. 

Asadar, gasirea cuvintelor cheie potrivite este absolut necesara, mai exact: trebuie sa scrii articole folosind cuvinte cheie fara competitie dar sa aiba volum decent de cautari - este traficul pe care tu-l vei atrage gratuit din Google (deci nu vorbim deloc despre traficul platit - Google Ads, Facebook, etc). 

Pana acum, probabil faceai asta (la fel ca 99% din agentiile SEO):

  1. Gasiti cuvantul cheie folosind tool-uri precum Ahrefs sau KWFinder
  2. Filtreaza cuvintele cheie cu dificultate scazuta
  3. Scrieti articolul folosind cuvintele cheie
  4. Asteapta zile/saptamani ca articolul sa urce in Google
  5. Articolul nu urca in Google

Din nefericire, aceasta este abordarea pe care multi o adopta atunci cand cerceteaza cuvintele cheie - este ceea ce ghidurile online si toti acesti guru care au aparut ca ciupercile dupa ploaie spun ca ar trebui sa faci.

Chiar si tool-urile online spun ca, cuvantul cheie ar trebui sa fie "usor" de clasat - problema este ca, toata lumea intelege gresit ce inseamna de fapt asta (ignoranta) - nici pe departe nu este ceea ce tool-ul indica (este doar informativ, un calcul al lor intern care nu are nicio legatura cu Google). Cuvant cheie "usor" (easy keyword) este cu totul altceva!

In acest articol voi trece in revista cativa dintre pasii pe care ii fac atunci cand evaluez un nou cuvant cheie pentru care as vrea sa urc in Google pe prima pagina fara backlink-uri, fie intr-o nisa noua, fie intr-una in care sunt deja.

Cercetarea cuvintelor cheie este o forma de arta dar si o stiinta. Din pacate, nu exista o modalitate usoara de a evalua concurenta. Oricat de frumos ar fi un scor, acestea nu sunt precise. Veti vedea de ce va recomand sa evitati aceste scoruri si estimari de backlink-uri pe masura ce avansam in acest ghid.

Pentru a alegecu adevarat cuvinte cheie cu concurenta scazuta, trebuie sa folositi o varietate de tactici. Voi trece in revista cum sa analizez SERP-ul si adevarata dificultate a cuvintelor cheie, atat gratuit, cat si platit (fac referire la tool-uri - acest ghid SEO este 100% gratuit). Acest articol vizeaza in principal termenii de afiliere (majoritatea vor sa faca bani cu propriu site/blog), dar cam tot ce se poate aplica la tot felul de cuvinte cheie.

Acest articol este plin de link-uri catre cateva articole excelente pe care va recomand sa le cititi daca doriti sa va imbunatatiti cunostintele SEO.

Voi folosi in principal Ahrefs pentru a face o mare parte din munca (este un instrument excelent dar extrem de scump), dar puteti face multe lucruri gratuit folosind alte instrumente.

Voi folosi cuvantul cheie "best running shoes" ca fiind cuvantul cheie pe care il voi analiza in acest ghid. Este un termen de cautare cu un volum mare de cautari si competitie pe masura -  cu siguranta nu voi strica afacerea nimanui folosind-ul ca exemplu.

Ahrefs arata un scor de dificultate a cuvantului cheie (KD) de 24 (Mediu) - "veti avea nevoie de backlink-uri de la ~27 site-uri web pentru a va clasa in top 10 pentru acest cuvant cheie"

Tool-uri SEO

Imi place sa utilizez urmatoarele unelte SEO (Tool-uri SEO) atunci cand fac cercetari privind concurenta SEO:

  • Numarul de backlink/domini de referinta
  • Rezultatele allintitle
  • Relevanta/Intentia de cautare
  • Lungimea/calitatea continutului si SEO on-page
  • Tipuri de site-uri web care se claseaza
  • Istoricul SERP
  • Instrumente

Extensii Chrome

  • MozBar
  • Ahrefs Bar
  • SEOQuake
  • SEO Minion
  • Page Load Time

Voi merge in ordinea usurintei de evaluare a competitiei si pas cu pas (uneori nu va fi nevoie sa le treci pe toate, deoarece iti vei da seama de dificultate destul de devreme)

Nota: Voi vorbi despre un numar destul de mare de site-uri si multe site-uri afiliate. Toate cele pe care le voi discuta sunt site-uri mari detinute de mass-media sau au fost discutate ca studii de caz. Nu incerc sa scot in evidenta niciun site web!

Allintitle / KGR (Keyword Golden Ratio)

O tactica foarte simpla (si gratuita) pe care imi place sa o folosesc pentru a analiza dificultatea potentiala a unui cuvant cheie. KGR (Keyword Golden Ratio) este Raportul de aur al cuvintelor cheie si, de asemenea, Regula de 63.

Cititi cele doua articole pentru a vedea cum functioneaza formula.

Pentru rezultate cu peste 250 de cautari lunare, doriti sa utilizati regula lui 63.

Hai sa calculam scorul pentru cuvantul nostru cheie:

seo - allintitle best running shoes
  • 277.000 de rezultate
  • Cautari lunare: 52,000
  • Scor KGR: 5.33

Nici macar nu este nevoie sa calculati scorul pentru a sti ca nu este un termen KGR. Mai ales ca este vorba de peste 250 de cautari lunare, ar trebui sa vedeti maximum 63 de rezultate! Fara sa ne uitam la alte rezultate, este clar ca va fi foarte greu de clasificat. Sunteti in competitie cu 277.000 de pagini pentru 10 locuri.

Acum, unii se opun eficientei KGR, dar eu cred ca are o anumita greutate. Personal, am folosit-o ca experiment pentru unul din propriile mele site-uri si a avut mult succes pana acum (folosind regula de 63 pentru termenii de peste 250 cautari pe luna). Luati-o cu mare scepticism, mie imi place sa o folosesc ca o modalitate rapida de a evalua cu ce ma confrunt.

In opinia mea, KGR functioneaza cel mai bine pentru cuvintele-cheie de tip "long tail keywords" (adica cuvinte cheie de minimum 3 cuvinte - exemplu: "running best shoes for kids"). De ce? Pentru ca acest cuvinte cheie de tip long-tail au o intentie de cautare foarte specifica si, daca nu exista aproape niciun rezultat allintitle, este probabil ca Google sa serveasca utilizatorului un rezultat irelevant pentru a incerca sa satisfaca termenul de cautare. Dar tu avand articol pe exact acel cuvant, articolul tau va fi servit primul - s-a inteles?

Un exemplu excelent de termeni de cautare buni este "best x for x" - site-urile de review-uri sunt pline de ele (deoarece fac cei mai multi bani - sunt cuvinte cheie comerciale).

Iata o captura de ecran pentru site-ul meu, are 106k cuvinte si are sub 3 luni (deci este un site nou). Nu exista backlink-uri, momentan - deci Google a indexat totul in mod natural.

seo - best x for x rankings

Foarte important #1

Acest lucru este valabil atat pentru allintitle, cat si pentru aceasta sectiune. Este important sa verificati ordinea cuvintelor din cuvantul cheie si ortografia unui termen si, eventual, varianta cuvantului cheie atunci cand evaluati un cuvant cheie.

De exemplu:

  • best mens running shoes
  • best running shoes mens
  • best mens shoes for running
  • best running shoes for men

Este posibil ca al doilea rezultat si al treilea rezultat sa nu afiseze multe rezultate allintitle sau pagini care se claseaza pentru termenul exact. In acest moment s-ar putea sa credeti ca termenul este usor, insa este important sa intelegeti contextul cuvantului cheie si modul in care Google interpreteaza interogarea de cautare.

Doar pentru ca al doilea si al treilea rezultat afiseaza rezultate scazute, nu inseamna ca va urca in SERP. In acest exemplu, rezultatele pentru "best running shoes for men" vor domina probabil SERP-ul. Este acelasi inteles ca si ceilalti termeni, asa ca veti concura si cu aceste pagini, nu doar pentru ordinea si formularea obscura a unui cuvant cheie precum cei mai buni pantofi pentru barbati pentru alergare.

Foarte important #2

In limba romana, diacriticile conteaza foarte mult. Toata lumea crede ca Google este foarte destept deoarece este aici unde este si valoreaza atat cat valoreaza.

seo - diacritice-1
seo - diacritice-2

Pe Google il doare in cot de diacritice, asa ca nu le proceseaza ci le trateaza separat - este motivul pentru care vei gasi rezultate diferite.

In orice caz, in limba romana foarte putini tasteaza cu diacritice. De preferat sa verifici cu Google Keyword Planner volumul de cautari pentru fiecare - atat cu diacritice cat si fara.

Relevanta si intentia de cautare

Aceasta este, de obicei, prima sau a doua tactica pe care o folosesc. Cu multi ani in urma, cand Google nu era la fel de inteligent, nu putea intelege, evalua sau interpreta intentia de cautare a utilizatorului. Acum are RankBrain (recomand articolul de la Backlinko pentru a intelege aceasta sectiune a articolului si aceasta tactica) Google a reusit sa inteleaga mult mai bine si sa serveasca utilizatorii cu rezultate mai precise.

De ce este Google RankBrain important? Ei bine, acum ca rezultatele SERP sunt mai precise, ori de cate ori vedeti rezultate irelevante, este de obicei un semn bun (veti descoperi adesea ca rezultatul are si rezultate allintitle scazute). Aceasta arata ca Google se straduieste sa afiseze pagini care vor corespunde intentiei de cautare a utilizatorilor.

Exemple bune de rezultate irelevante pe termeni afiliati (adica, cuvinte cheie care ar trebui sa ofere articole, nu produse)  sunt magazinele de comert electronic precum Amazon (nu luam eMag deoarece am ales cuvinte cheie in limba engleza). Pentru cuvinte cheie gen "best x for x" veti vedea adesea ca paginile de bestseller Amazon se claseaza. Acesta este un semn bun! Paginile nu sunt optimizate si se claseaza doar pe autoritate.

Veti vedea adesea acest lucru in "best x for x" rezultate, deoarece acestea sunt foarte specifice o multime de articole nu le vor acoperi sau nu va exista un antet intr-un articol principal best x. Deoarece H1, Title Tag si URL, etc. joaca un rol semnificativ in SEO, acesti termeni sunt adesea destul de usor de clasat si depasesc rezultatele irelevante mai putin optimizate care se claseaza deja.

Cele mai bune articole x care se claseaza ar putea fi "puternice" in ceea ce priveste backlink-urile, dar acesta este unul dintre momentele in care puteti, intr-o anumita masura, sa le ignorati, deoarece nu sunteti in competitie directa cu ele (nu vor viza cuvantul tau cheie exact, ci vizeaza cel mai bun termen scurt x).

Backlink-uri (interne si externe) si domeniile de referinta

Aruncati o privire la numarul de backlink-uri pe care le are fiecare dintre rezultatele SERP, analizati backlink-urile si faceti o estimare aproximativa a numarului de backlink-uri de care veti avea nevoie pentru a va pozitiona.

Examinarea backlink-urilor interne este super importanta dar neglijata masiv. Daca vrei sa inveti despre semnificatia linkurilor interne, atunci iti recomand cu caldura sa citesti urmatoarele doua articole:

Daca va intrebati adesea cum unele dintre aceste site-uri de autoritate se claseaza intr-o zi pentru un termen, link-urile interne sunt raspunsul. Cu Ahrefs puteti explora legaturile interne care indica spre o pagina. Multi vor vedea SERP-uri cu mai putin de 10 backlink-uri si se vor gandi usor, totusi, daca au link-uri de homepage. Daca incercati sa concurati cu site-uri MARI precum top ten reviews, best products, etc. ganditi-va de doua ori.

Revenind la subiect, sa ne uitam la SERP pentru termenul nostru:

seo - best running shoes serp

Asadar, Ahrefs estimeaza ca aveti nevoie de 27 de backlink-uri pentru a intra in SERP. Intelegi acum de ce nu ar trebui sa iei aceste scoruri si cifre la valoarea nominala? Mai ales daca combinati acest lucru cu rezultatele ridicate allintitle si daca aruncati o privire dincolo de pagina 1 si dincolo de multe dintre rezultate au destul de multe backlink-uri, suficient pentru a va face sa va intrebati de ce nu sunt in SERP daca Ahrefs spune ca aveti nevoie doar de 27.

In acest moment, voi lua cateva site-uri la intamplare din SERP si voi analiza calitatea si relevanta backlink-urilor.

Acest articol va fi serios de lung daca voi analiza mai mult de 1 site, asa ca voi lua doar primul rezultat si al treilea rezultat (running shoes guru)...

Primul rezultat (Runner's World) are:

  • 2.381 backlink
  • 556 domenii de referinta (423 Dofollow)
seo - runners world best running shoes

Acestea sunt niste linkuri foarte puternice. Nu sunt un mare fan al masuratorilor de la terti, dar este evident ca aceste site-uri sunt puternice atat prin prisma DR, cat si prin faptul ca majoritatea acestor site-uri vor fi bine cunoscute. Au chiar si cateva backlink-uri .edu.

Asadar, aceasta pagina are backlink-uri autoritare, al doilea factor important de examinat este relevanta acestor link-uri. Sa ne uitam la cateva dintre ele...

O multime de domenii sunt de stiri generale si, prin urmare, nu sunt 100% relevante. Un backlink relevant ar fi de la producatorii de pantofi de alergare si bloguri de alergare etc (din aceeasi nisa).

Exista dezbateri cu privire la autoritatea vs. relevanta unui backlink, totusi, eu cred ca relevanta bate autoritatea. Nu spun ca as refuza un link de tip dofollow dar daca blogul de alergare ar avea poate mai putina autoritate, atunci as accepta linkul respectiv (cu exceptia cazului in care acesta nu ar avea autoritate proprie si linkul nu ar transmite prea mult `juice`).

Din cate pot vedea, multe dintre domeniile de trimitere indica o pagina veche de pe site-ul Runner's World, care a fost redirectionata acum catre acest nou articol despre "best running shoes". Asadar, multe dintre link-uri nu au sens in ceea ce priveste contextul si relevanta, dar este clar ca aceste link-uri inca au o greutate mare, deoarece aceasta pagina este pe locul 1.

Personal, as fi cu siguranta descurajat de acest profil puternic de backlink-uri - va fi foarte dificil sa egalezi acest numar de domenii si calitatea site-urilor web fara un continut incredibil de serios si un portofel foarte adanc. Uneori, pentru acesti termeni cu volum mare, nu este nevoie sa te clasezi pe locul 1, deoarece majoritatea rezultatelor de pe SERP vor avea in continuare un nivel bun de trafic - caz in care, pentru un rezultat ca acesta, poate ca ati dori sa evaluati profilul de backlink (si alte tactici pe care le voi aborda mai jos) pentru a vedea daca exista o sansa de a va clasa poate pe locurile #2-5.

Acum, daca aruncam o privire la numarul de linkuri interne pentru Runner's World Ahrefs arata "132 de grupuri de linkuri similare", inclusiv linkuri de pe pagina de start (pagina de start este de obicei locul unde va locui majoritatea autoritatii si PageRank/Juice a unui site web).

Asadar, Runner's World are backlink-uri externe si interne foarte puternice.

Uneori, puteti gasi un articol care se claseaza pentru un termen pe care credeti ca l-ati putea imbunatati si "fura" backlink-uri din paginile SERP. Ati putea folosi o serie de tactici de construire a legaturilor daca alegeti sa mergeti pe un cuvant cheie pentru a obtine legaturi catre pagina. In cazul in care clasamentul paginii in SERP pare ca ar putea fi imbunatatit, atunci ati putea incerca sa folositi tehnica Skyscraper pentru a "fura" backlink-urile concurentilor dumneavoastra.

Metoda gratuita

Puteti utiliza fie MozBar, Ahrefs Bar sau SEO Quake pentru a obtine o suprapunere a numarului de domenii de referinta si de backlink-uri pe care le are o pagina.

seo - best running shoes serp moz

Merita sa le instalati pe toate si sa cautati cateva rezultate pentru a vedea care este cel mai precis. Deoarece eu folosesc site-ul Ahrefs, nu pot comenta cu adevarat cat de precis este SEOQuake (un instrument SEMrush) sau MozBar.

Sunteti limitat de instrumentele gratuite - in sensul ca nu veti putea sa aprofundati mult mai adanc in tipurile de link-uri care se clasifica, Dofollow vs Nofollow, etc., dar utilizarea unui toolbar este un bun inceput si ofera o imagine de ansamblu a dificultatii.

Pentru a obtine o estimare aproximativa a numarului de link-uri de care veti avea nevoie, puteti calcula numarul mediu de backlink-uri pe pagina. Daca aveti MozBar (cred ca si celelalte permit acest lucru) si Excel sau Google Sheets puteti face urmatoarele:

Exportati rezultatele SERP

seo - cookie recipe serp snip export

Apoi puteti utiliza functia din Excel sau Google Sheets pentru a calcula numarul mediu de linkuri pe care le are fiecare pagina.

Tipuri de clasament (Google Ranking)

Uneori este foarte posibil sa depasesti in clasament site-uri web cu autoritate mare, chiar daca ai un site mai mic si cu mai putine backlink-uri. Pe scurt, daca creati un site web de nisa si concentrat in jurul unui anumit subiect si acoperiti aproape totul (informativ si afiliat), puteti crea un site web extrem de relevant si cu autoritate - ar putea depasi site-uri web mult mai mari.

Personal, am vazut site-uri web de nisa micro dominand niste termeni cu un volum de cautare destul de mare in SERP si depasind niste site-uri web foarte mari de afiliere si generale. 

Deci un site cu articole generale (adica mai multe nise/categorii) poate fi depasit pentru unii termeni.

Site-uri de recenzii (WireCutter, best reviews, top ten reviews etc.) - s-ar putea sa aveti o sansa daca aceste site-uri sunt irelevante pentru cuvantul cheie.

Exista in SERP magazine online pentru un anumit cuvant cheie? Asa cum am mentionat mai devreme, daca vedeti rezultate pentru termeni afiliati, cum ar fi paginile bestseller etc. acesta este un semn bun, acestea se claseaza pe autoritate si nu sunt optimizate pentru cuvantul cheie, ar trebui sa puteti depasi aceste pagini. Dar daca prima pagina are doar rezultate pentru magazine online, fereste-te de ele deoarece un articol de blog nu va fi niciodata acolo (google a inteles exact care este intentia acelor cuvinte cheie - comerciala, nu informativa).

Site-uri din SERP foarte "subtiri" (adica continut foarte slab) - daca sunt destul de nisate + au continut afiliat doar pe un singur subiect (de exemplu: cizme), este cu siguranta posibil sa depasiti aceste site-uri.

Site-uri autoritare in nisa - de exemplu, acestea se concentreaza pe o anumita nisa, de obicei ingusta (de exemplu: cizme de iarna pentru femei), si domina SERP-ul cu o concentratie mare de locuri #1-3 si acopera continut informativ si de afiliere. Aceste site-uri web sunt foarte relevante pentru nisa. Putin mai mari decat site-urile web de micro nisa, aceste site-uri web sunt de incredere pentru Google datorita faptului ca se concentreaza ingust pe o anumita nisa. 

Aceste tipuri de site-uri web vor fi greu de depasit (chiar daca profilul lor de backlink nu pare a fi foarte puternic) si acesta este tipul de site web pe care ar trebui sa va straduiti sa il construiti.

Site-urile "de aur" pentru a vedea clasamentul sunt: social media, site-urile de intrebari si raspunsuri, site-urile de comunicate de presa, web 2.0 (wordpress.com si Blogspot etc.), site-urile de trimitere de articole si forumurile. Acestea vor fi fie forumuri specifice unei nise, fie forumuri generale (de exemplu, Reddit) sau site-uri precum Quora. Daca vedeti termeni de afiliere cu aceste tipuri de site-uri, ar trebui sa sariti in sus de bucurie. Acestea nu sunt optimizate si de obicei nu contin mult continut - este un semn foarte bun de concurenta scazuta.

Lungimea si calitatea continutului in SEO

Acest aspect este destul de simplu. Imi place sa citesc pe scurt clasamentul paginii si sa folosesc SEO Minion pentru a verifica factorii on-page, cum ar fi anteturile, numarul de cuvinte, meta si titlul, daca se folosesc referinte adecvate si legaturi catre surse cu autoritate etc.

Ceea ce cautati este un continut subtire, articole prost scrise, cu greseli, SEO slab, timpi de incarcare lenti a paginilor si un articol pe care nu l-ati considera autoritar - nu i-ati face share, nu l-ati cita, etc.

Poate ca este un articol in cel mai bun stil, dar acopera doar 1 produs sau nu include un ghid al cumparatorului sau... pur si simplu nu are detalii de baza si o sectiune de intrebari frecvente.

La fel ca tehnica Skyscraper de care am pomenit, gandeste-te daca ai putea scrie un continut mai bun decat acela.

Uneori, un cuvant cheie nu va merita sa fie clasat daca primele cateva rezultate sunt incredibil de profunde si nu exista nimic ce poti imbunatati. Acest lucru merge, de asemenea, mana in mana cu tactica de mai sus de examinare a tipului de site web. Site-urile si marcile cu autoritate mare vor obtine CTR-uri organice mai mari, deoarece oamenii au incredere in ele, asa ca vor da click pe pagina lor, chiar daca se claseaza cateva pozitii mai jos. Personal, am dat de multe ori clic pe un rezultat de pe o pozitie inferioara pur si simplu pentru ca stiu si am mai multa incredere in site-ul respectiv decat in celelalte rezultate.

Un bun exemplu in acest sens ar fi in nisa sanatatii. Sa zicem ca exista un cuvant cheie usor despre o boala in care SERP-ul nu are multe backlink-uri. Daca as vedea ca Regina Maria se pozitioneaza pe prima pagina, personal nu m-as deranja sa incerc sa clasez un cuvantul cheie competitiv - pur si simplu pentru ca stiu ca articolul scris de Regina Maria ar atrage probabil un CTR mai mare chiar daca l-as depasi in clasament. Oamenii se bazeaza pe incredere.

Acum, pe de alta parte, daca SERP-ul este plin de site-uri de afiliere (cele de stil subtire, marci nerecunoscute etc.) si continutul este "meh...", atunci sigur ca voi da cuvantului cheie o sansa. Acesta este SERP-ul ideal, unul plin de site-uri afiliate subtiri. Oamenii nu au loialitate fata de marca, asa ca vor merge probabil pe pozitia #1 in Google (nimeni nu poate garanta insa exista sanse). Daca pot imbunatati continutul, atunci voi merge dupa cuvantul cheie repsecitv.

O caracteristica importanta pentru a demonstra Google E-A-T este utilizarea surselor corespunzatoare. Google vrea sa vada ca citati sursele (a se vedea p.33 sectiunea 6.7). Ar trebui sa faceti o evaluare rapida E-A-T a paginilor concurentilor pentru a vedea unde ati putea exploata domeniile in care ei au lipsuri. Pentru mai multe informatii despre Medic Update si E-A-T, consultati acest articol.

In ceea ce priveste factorii SEO on-page, doriti sa va uitati la URL, Titlul, Antetele, Meta Description si continutul principal pentru a vedea daca acestea sunt mentionate si daca au fost optimizate pentru cuvantul cheie pentru care doriti sa va pozitionati.

Istoric SERP

O parte neglijata a cercetarii cuvintelor cheie despre care rar aud pe cineva vorbind este istoricul SERP. Nu cunosc nicio modalitate de a face acest lucru gratuit - personal, folosesc Ahrefs keyword explorer pentru acest lucru (problema este ca Ahrefs este extrem de scump, de la $99/luna dar se poate achizitiona cautand pe google "ahrefs group by" - la aprox. $10/luna)

Citez din acest articol genial de la Ahrefs: O modalitate buna de a afla daca Google este multumit de rezultatele cautarii sau daca inca isi da seama ce este mai bun pentru utilizatori este sa va uitati la istoricul SERP.

Iata istoricul pozitiilor SERP pe care instrumentul Keywords Explorer al Ahrefs il arata pentru cuvantul cheie "optimizare pentru motoarele de cautare":

seo - 11-serp-position-history-seo

Aceleasi 5 pagini se afla in top de ceva vreme, cu mici schimbari de pozitie.

Si iata istoricul clasamentului SERP pentru cuvantul cheie "twitter marketing":

seo - 12-SERP-difficulty

Paginile au sarit si au iesit din Top 10 timp de aproape un an. Si abia de curand, Google pare sa-si fi dat seama ce fel de rezultate de cautare ii satisfac cel mai mult pe oameni.

Cu alte cuvinte, istoricul pozitiei in SERP poate fi oarecum un indicator al nivelului de satisfactie al Google cu privire la rezultatele cautarilor sale si, astfel, reflecta sansele de a va strecura propria pagina in Top 10.

Folosind bunul simt

Uneori dai peste un termen care apare cu concurenta scazuta din urmatoarele motive:

  • numar redus de backlink-uri
  • clasament slab al site-urilor afiliate
  • Autoritate de domeniu scazuta in general (nu este vorba de metrici Moz ci mai degraba de una generala din punctul de vedere al Google, care analizeaza forta generala a backlink-urilor site-ului web, continutul acestuia si cat de autoritar il considerati a fi)

Ati folosit tacticile si metodele despre care am vorbit astazi si sunteti increzator ca ati dat lovitura, ultimul pas in analiza concurentei cuvintelor cheie este folosirea bunului simt.

In primul rand, calculati valoarea lunara a unui cuvant cheie. Daca cuvantul cheie este valoros si ar putea aduce cu usurinta $$$+ pe luna, atunci ar trebui sa te opresti si sa te intrebi: este acest cuvant cheie intr-adevar atat de usor de clasat?

Uneori raspunsul este da. De multe ori, site-urile care domina in SERP vor folosi legaturi PBN (Private Blog Network) - deja suntem in sfera Black Hat SEO. Urmati-va instinctul si aplicati scepticismul, daca concurenta unui cuvant cheie pare prea buna pentru a fi adevarata. Merita sa va faceti timp pentru a analiza SERP-ul in detaliu, poate cautand link-uri PBN ascunse (nu va fi acoperit in acest articol).

Concluzie

Sper ca ti-a placut acest ghid si ca, acum ai mai multe cunostinte despre cum sa evaluezi concurenta cuvintelor cheie si cum sa analizezi SERP-ul. Incercati sa cautati cativa termeni afiliati cu volum mare de cautare si cativa termeni obscuri (sub 1000 de cautari lunare) pentru a exersa.

Exemple de termeni afiliati cu volum mare de cautare:

  • Best Bluetooth Headphones
  • Best Running Shoes
  • Best Coffee Maker

Asadar, ai invatat cum sa analizezi SERP/Concurenta

  • Numaratoarea backlink-urilor/domeniilor de referinta
  • Rezultatele allintitle
  • Relevanta
  • Lungimea si calitatea continutului
  • Tipuri de site-uri web care se claseaza
  • Istoricul SERP

Referinte

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Afaceri online