Creare magazin online. Fie ca ai articole unicat realizat manual pe care doresti sa le vinzi, fie ca doresti sa incepi o afacere online cu produse fizice sau dropshipping, vei avea nevoie de un site web cu functionalitate eCommerce pentru a avea succes online.
In 2023 iti poti crea un magazin online foarte rapid si ieftin. Multe platforme sunt disponibile, fara a mai fi nevoie sa apelezi la agentii dedicate de dezvoltare web. Crearea unui magazin online in 2023 este mai usoara ca niciodata, foarte usor sa incepi o afacere de comert electronic.
Sunt Dorin, am 22 ani experienta ca programator si daca vrei sa te feresti de agentiile care profita de buzunarele tale, te invit sa citesti cu atentie acest ghid care te indruma pas cu pas cum sa iti faci un magazin online.
Oricine poate crea un magazin online dar nu oricine iti face un magazin online care vinde!
Crearea magazinului online:
Platforma magazin online
Platforma unui de magain online este foarte importanta pentru o afacere - ar trebui sa fie clar faptul ca intreaga ta afacere va fi online. Majoritatea cred ca o platforma de comert electronic este precum un "site builder": listezi produse si accepti plati online. Dar ele pot face mult mai mult decat atat.
Platforma magazin online: actioneaza precum un centru de control pentru intreaga afacere online, controland totul, de la inventar la marketing, oferind toate instrumentele de care ai nevoie pentru a vinde online si a oferi asistenta pentru clienti.

Caracteristicile cheie pe care trebuie sa le cauti la o platforma de comert electronic includ:
Utilizare: magazinul online ar trebui sa fie usor de utilizat, mai ales daca il construiti singur la inceput. Cautati un instrument care este intuitiv si care incorporeaza functii de tip drag and drop (cu ajutorul mouse-ului) pentru a va crea cu usurinta magazinul online.
Asistenta accesibila pentru clienti: Cautati o platforma care sa va ofere asistenta pe tot parcursul procesului. De exemplu, cu unele magazine online puteti obtine ajutor pentru lansarea site-ului sau pentru a-l migra de la o alta platforma, precum si asistenta telefonica sau prin email.
Verificare fara frictiuni: O verificare simplificata a comenzilor este esentiala pentru a face vanzari. Gasiti o platforma de comert electronic care sa faciliteze cumpararea online produselor. Multe platforme sunt precum WooCommerce - au plugin-uri sau functii pe care le poti instala (unele cu plata, altele gratuit).
Gazduire web. O gazda web stocheaza informatiile si continutul magazinului online (produse, imagini) intr-o baza de date pe server. Aveti nevoie de gazduire web pentru a permite vizitatorilor sa va acceseze magazinul online. Unele platforme de comert electronic ofera gazduire web inclusa in pachet, in timp ce altele cer sa folositi o solutie terta.
Atunci cand va alegeti platforma pentru magazinul online, luati in considerare nevoile actuale si viitoare. Unele platforme pot fi cea mai buna solutie pentru prezent, dar o platforma puternica va poate ajuta sa incepeti rapid si sa va sprijiniti cresterea in viitor.
Perioada de proba a unei platforme ar trebui sa ofere suficient timp pentru a incepe un magazin online si pentru a-l pregati de lansare. Daca platforma este prea complicata, orientati-va alta, nu incercati sa angajati pe cineva s-o faca deoarece... va trebui s-o faceti tot timpul, probabil.
→ Cum vinzi pe Amazon FBA in 2023 (ghid incepatori)
Publicul tinta caruia sa-i vinzi
Publicul tinta este grupul de persoane pe care se concentreaza eforturile tale de marketing. Atunci cand incepi o afacere online, este esential sa-ti cunosti publicul ideal. Acesta lucru te va ajuta sa gasesti mai usor clienti si sa atragicumparatori interesati, in magazinul tau online - ceea ce duce la rate de conversie mai mari si la mai multe vanzari.

Va puteti face un public de orice dimensiune sau atribut, in functie de produsele pe care intentionati sa le vindeti. Cu toate acestea, exista trei categorii principale la care trebuie sa te uiti in calitate de nou antreprenor de comert electronic:
- Datele demografice. Include caracteristici precum varsta, sexul, ocupatia, educatia si venitul.
- Locatia. Grupuri care impart piata in functie de locatia geografica, astfel incat sa puteti servi mai bine o anumita zona.
- Interese. Construit in jurul datelor psihografice si include atitudini, personalitate, opinii si stilul de viata al publicului dumneavoastra.
Daca aveti deja un produs, alegerea unui public tinta este mai usoara.
Intrebati-va:
- Cine cumpara produsul meu?
- Cum sunt acestia?
- Care este varsta lor?
Compilati aceste informatii intr-un "buyer persona" si includeti-le in planul de afaceri. Veti avea nevoie de ele atunci cand va creati textul site-ului web si campaniile de marketing.
Daca nu aveti inca un produs, ganditi-va la tipurile de persoane pe care le cunoasteti cel mai bine. De exemplu, poate ca va plac animalele de companie si ii intelegeti foarte bine pe ceilalti proprietari de animale de companie in varsta de 40 si 50 de ani. Sunt sanse sa aveti o idee buna despre ce le place si ce nu le place, despre nevoile si temerile lor. Acesta ar putea fi publicul tinta.
Pentru a vinde online, trebuie sa va cunoasteti si sa va apreciati cu adevarat publicul.
Alegerea produselor
Una dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta antreprenorii este gasirea unor produse profitabile pe care sa le vanda. A veni cu idei de produse este un pic mai complicat, dar daca aveti in minte un public tinta, sunteti cu un pas inainte. Din fericire, exista o multime de oportunitati de a gasi produse de vandut, fie ca produceti, revindeti sau faceti dropshipping.

Puteti gasi produse profitabile de vandut in mai multe moduri:
- Faceti apel la pasionatii entuziasti
- Mergeti pe mana pasiunii dvs. personale
- Profitati din timp de tendinte
- Uitati-va la ceea ce este in trend pe pietele online (vezi Google Trends)
→ Cum sa faci bani online (24 metode in 2023)
Proiectare magazin online
Proiectarea unui magazin online incepe cu platforma aleasa, evident. Orice platforma trebuie sa ofere o perioada de proba, dupa cum am spus mai sus. Daca nu o face, probabil ar trebui evitata.
Cand incepeti perioada de proba, vi se va solicita sa introduceti un nume de magazin, care va deveni URL-ul implicit (de exemplu, numemagazin.sellfy.ro). Nu veti putea schimba acest lucru, dar veti putea cumpara un domeniu personalizat (de exemplu, numemagazin.ro) mai tarziu, asa ca nu va faceti griji cu privire la alegerea numelui perfect chiar acum.

Iata o scurta lista de verificare a ceea ce ar trebui sa aveti inainte de a incepe si cu ce voi lucra eu pentru a-mi incepe magazinul:
- O idee de afacere. Din moment ce atat de multe marci de sosuri picante se lauda ca sunt "cel mai picant sos din toate timpurile", m-am gandit ca ar fi amuzant sa creez un magazin de exemplu numit Kinda Hot Sauce, care vinde sosuri picante blande, cu un gust excelent pentru cei mai putin aventurosi. Daca nu aveti inca o idee de afacere, puteti rasfoi lista noastra de idei de afaceri pentru inspiratie.
- Un nume de afacere. Am folosit rotld.ro pentru a verifica daca domeniul este liber, inainte de a ma hotari asupra lui. Numele de domeniu nu are foarte mare importanta dar de preferat ca numele unui magazin online sa fie usor de retinut.
- Un logo. Nu este foarte important, asa cum crede majoritatea. Dar daca totusi vrei un logo, poti apela la un un designer. Sfatul meu este sa fii prins in capcana logo-ului (vei vedea imediat motivul - la sectiunea de mituri).
- Fotografii. Fotografiile curate ale produselor te ajuta sa te pui in valoare. In general, imaginile de produs pot fi folosite de pe site-urile producatorilor (majoritatea magazinelor online fac asta). Daca totusi vrei sa faci tu pozele si ai un buget limitat, se pot realiza propriile fotografii de produs, chiar si cu o simpla camera de smartphone.
1. Adaugarea produselor in magazin
De ce sa faci un magazin online fara nimic de vandut? Adaugarea de produse ar trebui sa fie unul dintre primele lucruri pe care le faceti, deoarece produsele sunt cele in jurul carora veti proiecta aspectul magazinului.
Titlul si descrierea produsului
Paginile de produs sunt locul unde clientii merg pentru a afla despre un produs si a decide daca il cumpara sau nu. Detaliile conteaza, iar impartasirea informatiilor corecte in modul potrivit, de la preturi la dimensiuni, prin text sau imagini, poate face diferenta. Daca nu sunteti sigur ce sa includeti in timp ce va creati propriul site de cumparaturi online, puteti sa va inspirati de la altii din aceeasi nisa.
Titlul produsului ar trebui sa precizeze clar despre ce este vorba. Acesta este ceea ce vor vedea clientii in timp ce navigheaza prin magazin. Incercati sa-l pastrati scurt si folositi descrierea produsului sau variantele (mai multe despre acestea mai tarziu) pentru a scoate la suprafata alte informatii specifice sau optiuni ale produsului, cum ar fi culorile sau dimensiunile.
Descrierile de produs descriu si vand produsul in sine. Ele sunt, de asemenea, o sursa comuna de "blocaj al scriitorului". Vestea buna este ca nu trebuie sa fiti un copywriter profesionist pentru a scrie o descriere de produs convingatoare. Chiar si chatGPT poate ajuta.
Trebuie sa:
- Sa stiti cui va adresati. Ganditi-va la ceea ce trebuie sa stie clientul dvs. pentru a se simti increzator in cumpararea produsului dvs. si incercati sa comunicati acest lucru in descriere.
- Evidentiati stimulentele. Oferiti o politica de returnare generoasa sau transport gratuit? Produsele dumneavoastra sunt ecologice? Luati in considerare ce caracteristici, beneficii si oferte conteaza cu adevarat - si renuntati la fleacuri. Multe magazine amesteca textul si pictogramele pentru a comunica rapid aceste argumente de vanzare pe paginile lor de produs.
- Anticipati intrebarile sau obiectiile frecvente. Ce ar putea face un client sa ezite sa cumpere? Se tem sa nu cumpere marimea gresita? Trebuie sa stie din ce sunt facute produsele dumneavoastra in cazul in care au alergii? Trebuie sa stie ca produsele dvs. sunt fabricate in mod etic?
- Faceti ca textul dvs. sa fie usor de scanat. Faceti ca descrierile dvs. sa fie mai usor de citit cu paragrafe scurte, puncte, subtitluri, text boldat, etc. Apoi, intrebati-va cat de repede un vizitator poate extrage informatiile de care are nevoie.
- Ajutati-i pe clienti sa se vada folosind produsul dvs. Clientii nu pot gusta, simti, atinge sau incerca produsele dvs. In afara fotografiilor de produs, puteti da viata produselor dvs. prin enumerarea materialelor pe care le folositi, prin includerea unui tabel de marimi sau prin impartasirea povestii despre cum sunt fabricate - totul depinde de produsul dvs.
Pentru un produs precum sosul picant, putem presupune cu incredere ca clientii se preocupa in special de urmatoarele detalii atunci cand fac o achizitie: ingrediente, aroma, cantitate, cat de picant este si cu ce se potriveste. Asa ca am facut tot ce am putut pentru a face toate aceste informatii accesibile dintr-o privire pentru vizitatorii magazinului meu.
Fotografii ale produselor sau alte materiale media
In sectiunea Media a paginii de produs, puteti incarca orice suport vizual care va ajuta sa impartasiti detalii mai bogate despre produsele dvs.: fotografii, GIF-uri, videoclipuri sau chiar modele 3D.
Prezentarea face toata diferenta. Ajuta clientii sa isi imagineze ca detin produsul. Ajutati-i sa il vada in actiune sau expus cu mandrie in camera lor.
Iata cateva puncte de retinut:
- Folositi fotografii de inalta calitate care sa va puna produsele in cea mai buna lumina.
- Evitati imaginile neclare sau de rezolutie redusa.
- Incercati sa mentineti acelasi raport de aspect (adica raportul dintre latime si inaltime) in toate fotografiile de produs, astfel incat toate fotografiile sa para de aceeasi dimensiune. Aceasta consecventa creeaza un aspect mai curat si mai profesional atunci cand va creati magazinul online.
- Daca aveti un buget limitat, majoritatea smartphone-urilor moderne sunt capabile sa realizeze fotografii de produs de inalta calitate si puteti utiliza instrumente gratuite de editare a fotografiilor pentru a le retusa (cum ar fi removebg, care va permite sa eliminati fundalul gratuit).
- Dupa ce incarcati o imagine, puteti face clic pe ea pentru a efectua editii de baza, cum ar fi decuparea si redimensionarea.
Pentru produsele pentru care clientul ar putea avea nevoie de mai multe informatii vizuale, cum ar fi imbracamintea sau bijuteriile, utilizarea mai multor fotografii care ofera unghiuri sau detalii suplimentare poate contribui la imbunatatirea increderii clientilor.
Stabilirea pretului
Acum este momentul sa stabiliti pretul de listare pentru produs. Acesta este pretul pe care clientii il vor plati pentru a cumpara produsul din magazinul online.
Desi exista unele exceptii, afacerile care vand bunuri si servicii trebuie sa colecteze taxe de fiecare data cand cineva comanda.
Pentru a simplifica lucrurile, vom presupune ca costul meu per produs, sau costul de productie si ambalare este de 50 lei. Daca vand fiecare produs cu 80 lei, voi realiza o marja sanatoasa care lasa loc pentru reduceri si marketing.
In realitate, stabilirea preturilor este rareori atat de simpla. Mai multe variabile pot influenta modul in care stabiliti pretul produselor, cum ar fi costurile de expediere, materiile prime, cheltuielile generale, cum ar fi chiria sau angajatii, costul timpului si, poate cel mai important, calitatea perceputa a produselor.
💡 Nu presupuneti ca preturile mai mici vor duce neaparat la mai multe vanzari. Clientii folosesc adesea pretul ca o scurtatura pentru a evalua calitatea. Daca vindeti un produs de calitate superioara, nu va temeti sa ii stabiliti un pret ca atare, mai ales daca puteti justifica acest lucru cu un branding convingator si profesional.
Puteti oricand sa va revizuiti si sa va ajustati preturile in functie de ceea ce aflati dupa ce incepeti sa comercializati. Este posibil sa descoperiti ca, clientii sunt de fapt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse sau sa gasiti modalitati creative de a reduce costurile si de a creste valoarea medie a fiecarei comenzi pe care o primiti.
Inventar magazin online
Daca am face dropshipping, nu am avea nevoie sa urmarim inventarul. Dar din moment ce vindem produe fizice, dorim sa urmarim inventarul in platforma pentru a sti cat mai avem din fiecare produs si cat de mult trebuie sa producem/comandam pe masura ce incep sa vina comenzile.
Chiar daca nu lucrezi cu stoc propriu, trebuie sa stii stocul furnizorilor cu care lucrezi.
Daca este prima data cand vindeti online, s-ar putea sa vedeti cativa termeni necunoscuti aici, asa ca ii vom trece rapid in revista.
- SKU. O unitate de pastrare a stocurilor este utilizata pentru a urmari si gestiona inventarul pentru anumite produse si variante. Creati un sistem coerent folosind numere sau litere care va permite sa identificati cu usurinta ce este exact articolul dintr-o privire.
- Cod de bare. Codurile de bare (UPC, GTIN etc.) sunt utilizate de obicei daca revindeti produse sau daca eventual doriti sa adaugati coduri de bare scanabile pentru o gestionare mai usoara a inventarului. Daca vrei sa vinzi pe eMag, este nevoie de EAN.
- Cantitate. Aceasta este cantitatea dintr-un anumit produs pe care o aveti la indemana.
Expediere / transport
In sectiunea de expediere, veti introduce detalii care vor calcula automat tarifele de expediere si vor imprima etichetele de expediere corespunzatoare pentru fiecare comanda.
- Greutate. Greutatea produsului propriuzis (cu tot cu ambalaj)
- Informatii vamale. Acest lucru este important daca intentionati sa vindeti la nivel international.
Optiuni / Variante
S-ar putea sa nu ai nevoie de astfel de lucruri, dar daca vinzi produse precum cele de fashion (haine, pantaloni, etc), cu siguranta ca vei avea nevoie.
Daca produsul vine cu diferite variante, cum ar fi marimi sau culori, in loc sa le adaugati pe fiecare ca produs propriu, le puteti adauga pur si simplu ca variante ale aceluiasi produs iar clientul alege din aceeasi pagina culoarea si marimea - cu siguranta stii la ce fac referire.
Fiecare varianta poate avea propria imagine, pret, inventar urmarit si setari individuale asociate cu ea.
Daca produsul nostru vine intr-o singura marime si nu are nicio varianta, veti lasa aceasta sectiune in pace. Totusi, daca vindeti variante distincte ale aceluiasi produs, asigurati-va ca editati fiecare varianta cu informatiile corespunzatoare din pagina de produs.
Organizarea si disponibilitatea produselor
In sectiunea Organizare, puteti sa va etichetati produsele pentru a le grupa si pentru a facilita gestionarea catalogului de produse al magazinului online, pentru a selecta produse pe care clientii sa le cumpere si pentru a aplica reguli sau reduceri la anumite produse.
Iata ce inseamna fiecare eticheta, in majoritatea platformelor de magazine online:
- Disponibilitatea produsului: Puteti alege dintr-o multitudine de canale de vanzare, cum ar fi Facebook Shops sau eMag, pentru a va lista produsele, despre care vom vorbi mai tarziu.
- Tipul de produs: Aceasta este o categorie de produse pe care o puteti utiliza pentru a identifica anumite produse (de exemplu, un tricou). Fiecare produs poate avea doar un singur tip de produs.
- Vanzator: Acesta este producatorul, angrosistul sau vanzatorul tert al produsului. Puteti filtra lista de produse in functie de furnizor, ceea ce poate accelera comandarea inventarului.
- Tags: Etichetele sunt cuvinte cheie pe care le puteti asocia produsului - similar cu un blog. Puteti adauga mai multe etichete la un produs pentru a ajuta clientii sa il gaseasca prin bara de cautare a magazinului online. De asemenea, puteti utiliza etichete pentru a automatiza actiuni in magazin, cum ar fi adaugarea unui produs cu o anumita eticheta la o anumita colectie. Nu toate platformele au etichete.
- Categorii: Categoriile sunt importante. Acestea permit sa va organizati si sa va curati produsele pentru scopuri si audiente specifice. De exemplu, un brand de imbracaminte ar putea crea o colectie bazata pe produse pentru femei, produse pentru barbati, o promotie de vara sau noi sosiri. Acelasi produs poate fi inclus in mai multe categorii. Poti configura categoriile dupa ce sunt adaugate mai multe produse.
Motoarele de cautare (Google)
Daca stiti ce cuvinte-cheie foloseste clientul pentru a cauta produsele pe care le comercializati, le puteti introduce in titlu - va creste sansele de a aparea in rezultatele motoarelor de cautare.
Se pot folosi diverse unelte pentru a afla ce cuvinte cheie se cauta pe google, dar prefer sa nu sugerez nimic in acest articol deoarece majoritatea sunt cu plata si necesita un minim de cunostinte pentru a le folosi.
Vom intra mai tarziu in detalii despre SEO, dar iata cateva sfaturi rapide pentru optimizarea acestei sectiuni intre timp:
- Titlul produsului. Scrieti titlul paginii astfel incat sa includa cuvintele cheie vizate, fiind in acelasi timp scurt si suficient de descriptiv pentru a fi accesat. Incercati sa aveti sub 60 de caractere daca puteti, astfel incat titlul sa nu fie taiat in rezultatele Google.
- Descrierea produsului. Folositi acest spatiu pentru a scoate la suprafata orice informatie utila care ar putea convinge vizitatorii care efectueaza cautari sa dea clic atunci cand vad un link catre produs in rezultatele cautarii sau in social media.
- URL si handle. Multe platforme seteaza automat dar daca nu, pastrati acest lucru simplu, unic si semnificativ pentru persoanele care folosesc motoarele de cautare pentru a gasi produsul.
Se pot schimba micile detalii, cum ar fi culorile si fonturile, mai tarziu, cand vom incepe sa ne personalizam magazinul. Momentan este important sa avem produsele adaugate in magazinul online.
Puteti repeta acest lucru pentru fiecare produs pe care doriti sa il adaugati la magazin, tinand cont de faptul ca nu trebuie sa adaugati toate produsele pentru a le lansa.
Organizarea produselor in categorii
Acum, ca avem cel putin cateva produse individuale listate, putem incepe sa le organizam in categorii (sau colectii, in unele magazine online).
Categoriile unui magazin online pot fi create pentru a organiza produsele si pentru a viza un anumit public (de exemplu, produse pentru copii), o tema (de exemplu, bestselleruri) sau o categorie de produse (de exemplu, accesorii). Puteti decide daca doriti sa adaugati manual produse la anumite colectii sau sa automatizati ceea ce se include/exclude pe baza pretului, a etichetelor sau a altor conditii.
Categoriile servesc o varietate de scopuri precum:
- Extragerea anumitor produse pe care doriti sa le afisati intr-o sectiune de pe pagina de pornire
- Conectarea la categorii de produse in navigare sau pe pagina de pornire pentru a ajuta diferite tipuri de public sa navigheze rapid
- Organizarea articolelor pe care doriti sa le puneti la vanzare (puteti aplica reduceri la anumite colectii de produse)
2. Pagini cheie pentru magazinul online
Pana acum, ne-am concentrat pe produse. Dar aveti nevoie de mai mult decat de produse atunci cand va creati propriul site de cumparaturi online. Acesta trebuie sa ii ajute pe cumparatori sa inteleaga afacerea, sa ofere motive sa aiba incredere si sa puna la dispozitia clientilor alte detalii esentiale.
Nu este necesar sa aveti toate paginile pregatite pentru lansare, dar unele dintre cele mai utile pentru a le crea includ:
- Pagina de contact. Aceasta pagina le ofera clientilor modalitati clare de a va contacta daca au intrebari sau le indica un loc unde pot gasi raspunsuri, cum ar fi o pagina de intrebari frecvente.
- Pagina Despre. Este pagina care explica modelul de afaceri si/sau impartaseste motivul pentru care v-ati inceput afacerea. O pagina convingatoare poate contribui la castigarea increderii pentru brandurile noi. In practica - mai nimeni nu citeste astfel de pagini, insa sunt necesare pentru Google.
- Pagina de intrebari frecvente. O pagina de intrebari frecvente ajuta la atenuarea unora dintre cele mai frecvente solicitari de asistenta pentru clienti.
- Pagini de politici. Exista anumite pagini juridice pe care clientii le asteapta si care va pot ajuta sa va protejati in caz de litigii, cum ar fi politica de returnare si politica de confidentialitate. aceste pagini sunt foarte importante pentru un magazin online - sunt cerute inclusiv de procesatorii de plati cu cardul.
Pentru a crea magazinul online, si in scopul acestui tutorial, vom trece in revista cum sa cream o pagina Despre (numita "Povestea noastra"), o pagina de contact si pagini de politici esentiale (Politica de confidentialitate, Politica de expediere si Termenii de utilizare), dar puteti crea orice pagini pe care credeti ca va vor ajuta sa castigati increderea clientilor.
Pagina "Despre noi"
Aceasta pagina este o modalitate excelenta de a imbratisa "micul" din micile afaceri si de a castiga increderea unui nou comerciant pe masura ce va creati magazinul online.
Puteti avea un videoclip in care sa va prezentati in calitate de fondator, linkuri catre premii si mentiuni din presa (daca este cazul), imagini care sa explice lantul de aprovizionare sau orice altceva care ajuta aceasta pagina sa spuna clientilor cine sunteti si despre ce este vorba.
Se poate crea p pagina scrisa ca o scrisoare catre client, care explica filozofia si motivul pentru care ati inceput afacerea.
Atunci cand cineva viziteaza magazinul online si nu este convins sa faca o achizitie, este de preferat ca acesta sa fie intampinat cu un mesaj atasant si sincer daca alege sa viziteze pagina Despre pentru a afla mai multe. Mai nimeni nu o face, asa ca nu pierde timp exagerat cu ceasta pagina - realitatea cruda este ca nimanui nu-i pasa de afacerea ta, cu exceptia concurentei!
Deoarece ne vom baza in mare parte pe text, vei folosi optiunile de formatare disponibile in bara de instrumente pentru a face ca textul sa fie mai atragator (cu sublinieri, ingroseli, etc).
Pagina de contact
Pagina de contact este ceea ce vor cauta clientii pentru a pune o intrebare sau pentru a obtine asistenta. Aceasta pagina este importanta.
Majoritatea platformelor magazinelor online permit crearea unei pagini de conact cu usurinta. Ar fi de preferat sa existe si un formular de contact in aceeasi pagina dar nu este neaparat. Este important sa existe datele firmei si o modalitate de a fi contactat (telefonic, email, etc) .
Asadar, puteti scrie cateva instructiuni pentru a ajuta clientii sa ia legatura sau chiar sa faceti un link catre alte pagini, cum ar fi un FAQ, pentru a-i ajuta pe cumparatori sa isi rezolve mai intai propriile probleme.
Exista, de asemenea, aplicatii de chat live pe care le puteti instala pentru a face asistenta si mai accesibila pentru cumparatori.
Pagini de politici
Paginile de politici sunt o practica standard pentru magazinele online. Aceste pagini ofera clientilor un loc unde sa inteleaga cum va desfasurati activitatea si la ce sa se astepte. Acestea pagini ajuta sa va protejati in cazul unui litigiu cu un client.
- Politica de returnare. Care este politica magazinului tau online in ceea ce priveste retururile si schimburile? Cat timp au la dispozitie clientii pentru a initia un retur? In ce stare trebuie sa fie produsul? O politica de returnare generoasa poate ajuta clientii sa cumpere cu incredere (desi, mai nimeni nu citeste aceste pagini inainte de a plasa o comanda).
- Politica de confidentialitate. O politica de confidentialitate descrie modul in care colectati informatii despre clienti.
- Termeni si conditii. Este un acord intre dumneavoastra si clienti - descrie modul in care veti opera si ce drepturi va rezervati.
- Politica de expediere. O politica de expediere ajuta sa stabiliti asteptarile clientilor in ceea ce priveste costurile de expediere, timpii de fabricatie si viteza de livrare pentru regiunile in care livrati.
In mod normal, pentru a scrie aceste pagini unui magazin online, este nevoie de consultanta juridica. Personal, copiez si modific aceste pagini de la alte magazine online din aceeasi nisa dar cu renume - nu-ti recomand sa faci la fel, eu spun doar cum procedez pentru site-urile mele eprsonale. :)
3. Magazin online personalizat
Acum ca avem cateva produse in magazinul nostru si cateva pagini pregatite, este timpul sa ne indreptam spre temele disponibile si sa incepem sa ne gandim cum vrem sa arate site-ul nostru. Nu exagera prea mult deoarece nimanui nu-i pasa cum arata magazinul tau online, cu exceptia designerilor web. In plus, majoritatea clientilor sunt pe telefoane mobile iar acolo design-ul este, oricum, aproape inexistent.
Alege design-ul (dema) magazinului online
Primul pas este sa alegeti o tema: un sablon pe care il instalam si pe care il putem folosi ca punct de plecare, pe masura ce va construiti propriul magazin online. In functie de platforma de magazin online aleasa, vei avea teme atat gratuite cat si platite (premium).
Unele teme au fost create pentru cataloage de produse mai mari, in timp ce altele sunt pentru afaceri cu un singur produs. Altele sunt facute pentru anumite industrii sau tipuri de afaceri - precum cele pentru restaurante, pizza, etc.
Iata cateva puncte cheie de care trebuie sa tineti cont atunci cand alegeti tema perfecta pentru a va construi propriul magazin:
- Fiecare tema vine cu mai multe stiluri, asa ca alegeti o tema si un stil in functie de cat de mare va fi catalogul de produse (categorii) si de tipul de estetica pe care il doriti pentru magazinul online.
- Luati in considerare daca tema la care va uitati are caracteristici incorporate de care aveti nevoie, cum ar fi o bara de cautare care completeaza automat interogarile sau o sectiune care afiseaza mentiunile din presa.
- Nu alegeti o tema pe baza culorilor sau a fonturilor. Toate acestea sunt lucruri pe care le puteti personaliza ulterior. Puteti chiar sa va faceti tema cu adevarat unica prin angajarea unui expert care sa o personalizeze pentru dvs.
- Mai presus de toate, tineti cont de faptul ca nu sunteti blocat cu tema pe care o alegeti. Daca va razganditi mai tarziu, puteti sa previzualizati alte teme, sa le instalati in magazinul actual si sa le personalizati fara a fi nevoit sa va recreati paginile de produse.
Ajuta un aspect modern al grilei de produse, simplitatea meniului de navigare si accentul pe care tema il pune pe brandingul vizual.
Proiectarea homepage a magazinului (pagina de start)
Fiecare tema este alcatuita din sectiuni pe care le puteti rearanja, adauga, elimina sau ascunde temporar. Sectiunile va pot ajuta sa decideti asupra prezentarii paginii de pornire a magazinului si sa incercati diferite aspecte.
Atunci cand determinati designul paginii de start, ganditi-va la obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca si stabiliti cum se aplica acestea la afacere:
- Acordati prioritate vizitatorilor care vin pentru prima data si ajutati-i sa inteleaga rapid ce este afacerea si ce vindeti.
- Facilitarea navigarii catre produsele si paginile pe care vizitatorul le cauta.
- Creati interes pentru produsele pe care le vinzi
- Creati cai clare pe care vizitatorii sa le urmeze in functie de intentia lor de cumparare.
- Proiectati pagina de pornire plecand de la premisa ca multi dintre vizitatori o vor parcurge de pe dispozitivele mobile.
Veti reveni si veti mai lucra pagina de pornire in timp. Nu cadeti in capcana perfectiunii - sa va impiedice sa avansati cu lansarea magazinului.
- Slideshow pentru a capta imediat interesul cu un text inteligent care explica de ce nu este vorba despre un magazin online tiptic, si de ce tu esti diferit.
- Colectie de prezentare pentru a pune in evidenta diferitele produse din magazin.
- Imagine cu text care sa rezume pozitionarea ca prand si sa scoata la suprafata ratiunea existentei afacerii (da, da... stim ca o faci pentru bani, clientii trebuie sa
fie mintiticreada altceva). - Newsletter pentru a atrage oamenii sa se inscrie in lista mea de e-mail. Nu toti cei care viziteaza magazinul online vor fi gata sa cumpere. Ofera un motiv sa opteze pentru a se inscrie in lista de e-mail (nimeni nu face absolut nimic in propria viata fara motive).
- Produs featured pentru a evidentia produsele speciale.
Nu pierdeti prea mult timp cu homepage-ul magazinului online deoarece nimeni nu sta s-o studieze. Este mai mult o chestie de ego, nici pe departe ca ar fi utila vizitatorilor. Este totusi utila pentru Google - despre asta la sectiunea mituri.
Meniul de navigare
Meniul de navigare este important deoarece fara el... nimeni nu poate la categorii si apoi la produse.
Exista trei forme principale de navigare:
- Navigarea principala. Acesta este meniul de sus, in care puteti prioritiza principalele cai de navigare pe care doriti sa le oferiti potetialilor clienti.
- Navigarea de subsol (footer). Acesta este locul in care pastrati linkuri catre pagini neesentiale care ar putea distrage atentia noilor vizitatori, dar care trebuie sa fie totusi disponibile pentru cei care trebuie sa le gaseasca. Majoritatea cumparatorilor online vor sti sa caute aici informatii precum politica de returnare sau pagina de contact.
- Cautare. Nu stiu daca trebuie explicat de ce un magazin online necesita functie de cautare. Daca sunt doar cateva produse, atunci nu este necesar.
Este foarte important ca navigarea intr-un magazin online sa fie extrem de simpla si la obiect.
Culorile si tipografia magazinului
Culorile si tipografia joaca un rol important in identitatea vizuala a brandului si ar trebui sa fie un aspect important atunci cand va construiti propriul magazin online. In setarile temei, din editorul magazinului online, veti putea personaliza aspectul general al magazinului online, inclusiv culorile si tipografia.
Chiar daca nu sunteti un designer, puteti sa va construiti propriul magazin si sa alegeti perechile de fonturi si culori cu care va simtiti bine folosind urmatoarele sfaturi:
Culori
- Luati in considerare psihologia culorilor si modul in care diferite culori ii fac pe oameni sa se simta (de exemplu, rosul ii face pe oameni sa se simta infometati, galbenul sugereaza siguranta, iar movul poate avea o calitate regala).
- Folositi contrastul pentru a evidentia caracteristicile importante ale paginii de pornire, cum ar fi butoanele.
- Utilizati un instrument precum Coolors pentru a parcurge diferite palete de culori pentru a gasi culorile care va plac.
- Nu va fie teama sa va urmati instinctul sau sa pastrati simplitatea daca aveti dubii (chiar daca este vorba doar de o schema de culori de baza alb-negru).
Typografie
- Incercati sa alegeti maxim doua fonturi pentru a le folosi in tema magazinului online.
- Alegeti un font care sa fie usor de citit (fonturile fara serife, cum ar fi Helvetica, sunt in general mai usor de scanat pentru ochi).
- Folositi un instrument precum FontJoy pentru a experimenta cu diferite perechi de fonturi.
Personalizare cos cumparaturi
Puteti personaliza si aspectul comenzii. Daca este necesar, puteti personaliza si modul in care functioneaza procesul de plata (depinde de la o platforma la alta).
Iata o scurta trecere in revista a alegerilor pe care le puteti face in ceea ce priveste finalizarea comenzii:
- Conturi client. Puteti forta clientii sa isi creeze un cont la finalizarea comenzii. Ar fi recomandat ca aceasta optiune sa fie dezactivata, pentru a creste rata de conversie.
- Contactul cu clientii. Puteti permite clientilor sa aleaga modul in care doresc sa fie contactati dupa plasarea unei comenzi (e-mail sau SMS-uri).
- Optiuni de formular. Aici puteti decide daca informatiile suplimentare, cum ar fi prenumele sau numele companiei, sunt ascunse, optionale sau obligatorii la finalizarea comenzii.
- Procesarea comenzilor. Puteti gasi optiuni pentru a simplifica procesul de comanda sau pentru a adauga o etapa suplimentara de confirmare. Pentru a economisi timp pentru clienti, majoritatea magazinelor online folosesc in mod implicit adresa de expediere a clientului ca adresa de facturare.
- Consimtamantul de marketing. Permiteti clientilor sa se aboneze la e-mailurile de marketing si la SMS-uri, la finalizarea comenzii. Deoarece dorim sa ne conectam cu clientii dupa ce acestia cumpara, este o idee buna sa activam aceste optiuni.
- Bacsisuri. Puteti permite clientilor sa adauge un bacsis la achizitia lor online pentru a-si arata sprijinul pentru afacere. Utila pentru pizerii online, restauranturi, etc.
- Abandonarea comenzilor. Atunci cand un client ajunge la casa de marcat (formularul checkout) si decide sa nu-si finalizeze achizitia (acest lucru se poate intampla din mai multe motive), puteti configura un e-mail automat de reamintire pentru acesti cumparatori. Nu toate platformele au aceasta optiune, cel putin nu la abonamentele mici.
In principiu, cu cat mai simplu, cu atat mai bine. Multi clienti/vizitatori sunt incredibil de lenesi sau unii chiar au stari de anxietate la complexitate - asa ca ar fi ideal sa existe cat mai putini pasi posibil.
Cere Feedback - adica pareri, tesimoniale
Feedback-ul este extrem de util, mai ales atunci cand ati petrecut atat de mult timp lucrand pentru a va crea propriul magazin online. Ochii proaspeti pot identifica adesea zone de imbunatatit pe care tu nu le observi si iti ofera informatii nepretuite pe care le poti folosi pentru a face ajustari magazinului online pe care-l detii.
Cateva locuri pentru a obtine feedback:
- Persoane apropiate pe care va puteti baza pentru a va oferi feedback onest si constructiv
- Subreddits (cele la care s-ar putea abona clientii tinta)
- Grupurile de pe Facebook
- Formular de feedback intrgrat chiar in magazin (la finalizarea comenzii si/sau in contul eprsonal cum are eMag)
Ce sa urmaresti pentru imbunatatire:
- Copywriting-ul (continutul/descrierea) paginilor de produs - de exemplu, ar putea fi mai concentrat catre persoanele carora li se adreseaza brandul.
- Cateva persoane pot mentiona cat de "fermecatoare" este pagina Despre si cum i-a facut sa vrea sa cumpere de la tine. Ai putea transpune aceasta carisma in restul copywriting-ului si campaniilor atunci cand incepi sa faci marketing.
Luati atat bunele, cat si relele atunci cand incorporati feedback-ul in magazin. Cea mai buna forma de feedback pe care o veti primi este atunci cand incepeti strategiile de marketing.
4. Configurare transport (expedierea produselor)
Expedierea poate fi unul dintre cele mai complexe considerente implicate in gestionarea unei afaceri de comert electronic. Intre greutatile produselor, costurile de ambalare, destinatiile de expediere, tarifele transportatorilor si profitul potential pe comanda, exista o multime de variabile cu care trebuie sa jonglati.
Din fericire, putem reduce totul la cateva abordari principale, pe care le puteti chiar amesteca, in functie de nevoile unice ale afacerii, pentru a gasi o strategie de expediere care sa functioneze pentru afacere:
- Transport gratuit. Transportul gratuit poate fi un stimulent eficient pentru ca un client sa plaseze o comanda, indiferent daca este aplicat la anumite produse, sume de comanda (de exemplu, daca cheltuiesc peste 200 lei) sau regiuni ale lumii. Tineti cont de faptul ca va trebui sa luati in considerare acest lucru in pretul de vanzare cu amanuntul al produselor, daca intentionati sa absorbiti costurile de expediere in numele clientilor.
- Tarifele transportatorilor in timp real. Unele platforme se integreaza in timp real cu diversi transportatori precum FanCurier pentru a genera optiuni de expediere si preturi in timp real. Acest lucru permite clientilor sa aleaga exact serviciul si pretul pe care il doresc.
- Rata fixa de transport. Expedierea cu tarif forfetar functioneaza cel mai bine atunci cand produsele au dimensiuni si greutati similare, ceea ce face ca, cheltuielile reale de expediere sa fie mai usor de prezis.
- Livrare/ridicare locala. Puteti oferi clientilor locali optiunea de a-si ridica comanda online la una dintre locatiile fizice, stabilind setari specifice de notificare, instructiuni de ridicare si alte detalii pentru fiecare locatie.
5. Stabilirea taxelor
In calitate de afacere online care vinde bunuri sau servicii, trebuie sa colectati taxe de fiecare data cand cineva comanda din magazinul online.
Unele platforme va ajuta sa va ocupati automat de majoritatea calculelor de impozitare, utilizand ratele implicite ale impozitului pe vanzari din intreaga lume. Chiar si asa, este o idee buna sa efectuati cateva cercetari sau sa intrebati un profesionist in domeniul fiscal pentru a va asigura ca percepeti suma corecta de taxe pe vanzari.
Plata online cu cardul
Acum urmeaza sa decideti metodele de plata ale magazinului si modul in care, in calitate de proprietar al magazinului, veti fi platit.
Pentru platile nline cu cardul, va trebui sa platesti un comision la fiecare comanda. Vei incheia un contract cu un procesator de plati iar acest comision difera de la un procesator la altul.
Desigur, la inceput este suficienta plata ramburs. Dar pe parcurs o sa vrei sa integrezi si plata cu cardul deoarece si romanii se orienteaza usor-usor catre aceasta modalitate de a plati.
Structura de afaceri
Acum ati terminat toate partile distractive ale infiintarii unui magazin online: alegerea numelui, construirea site-ului, gasirea produselor, scrierea descrierilor produselor. Dar, inainte de a va lansa, vreti sa faceti ca noua afacere sa fie legala.
Desi nu este cea mai distractiva parte, este o necesitate. O entitate juridica va protejeaza in cazul in care ceva nu merge bine.
Ar fi de preferat sa apelezi la o agentie care infiinteaza societati comerciale deoarece vor sti exact ce ai nevoie: cod CAEN, etc. In plus, costurile nu vor fi deloc mari.
Pregatire magazin online pentru lansare
Cu toata munca pe care am depus-o pana acum, am putea de fapt sa ne lansam magazinul online.
De fapt, daca va grabiti sa lansati magazinul, ati putea sari peste unii sau toti pasii urmatori si sa reveniti asupra lor mai tarziu, cand veti avea timp.
Dar, in acest tutorial, ma voi asigura ca magazinul meu nu numai ca face o prima impresie puternica si ofera o experienta fara probleme clientilor la lansare, dar este, de asemenea, intr-un loc bun pentru mine pentru a incepe sa fac marketing.
Acestea fiind spuse, iata care sunt pasii finali pe care ii vom parcurge:
- Adaugarea unui domeniu personalizat
- Instalarea canalelor de vanzare relevante, daca este cazul - precum eMag
- Personalizarea notificarilor prin e-mail/SMS (optional)
- Configurarea magazinului pentru marketing (urmarire si analiza - Google Analytics, Google Search Console, etc)
- Cumpararea unui domeniu este ca si cum ati revendica un teren pe web. De aceea se numeste "adresa web".
Un domeniu personalizat este o adresa URL cu o marca completa care inlocuieste adresa URL implicita care a fost creata pe baza numelui magazinului pe care l-ati ales la configurare.
Instalarea de canale de vanzare relevante
Unul dintre avantajele este ca magazinul tau online este doar unul dintre multele canale de vanzare pe care le poti folosi pentru a-ti vinde produsele. Poti crea cumparaturi online intr-o varietate de locuri, vanzandu-ti produsele pe canale de vanzare suplimentare pentru a veni in intampinarea clientilor tai acolo unde se afla acestia, totul in timp ce tii evidenta produselor, a inventarului si a rapoartelor in acelasi cont, astfel incat sa stii intotdeauna ce se intampla in afacerea ta.
Desi nu trebuie sa le conectati pe toate imediat pentru a va crea magazinul online, este bine sa le aveti in minte atunci cand sunteti gata sa explorati noi modalitati de a va aduce produsele in fata cumparatorilor potriviti.
Nu toate canalele de vanzari vor fi relevante, dar iata cateva care merita evidentiate:
- Retelele sociale. Puteti sa va vindeti produsele printr-un magazin Facebook pe pagina de Facebook a magazinului online, tag-uri de produs in postarilede pe Instagram, Pinterest, etc.
- Marketplace. eMag este un marketplace unde ai posibilitatea de a-ti vinde propriile produse.
- Google Shopping. Google este cel mai popular motor de cautare din lume. Cu canalul Google, puteti derula campanii Google Shopping si va puteti lista produsele gratuit in fila Shopping din rezultatele cautarilor Google.
- Butonul de cumparare. Nu toate platformele au aceasta optiune si chiar daca o au, nu pot spune ca este prea utila, dar exista si poate fi folosita. Daca aveti un site web sau un blog existent unde doriti sa va vindeti produsele, puteti instala canalul de vanzari Buy Button pentru a incorpora produsele e o alta pagina web, permitand clientilor sa le cumpere si sa le verifice acolo. Puteti chiar sa creati linkuri de plata pentru a le trimite direct unui client si pentru ca acesta sa treaca direct la plata.
Personalizarea notificarilor prin e-mail (optional)
Majoritatea platformelor de magazine online vin cu o serie de notificari automate gata de utilizare prin e-mail si eventual prin SMS, pentru a anunta clientii despre confirmarile de comanda, actualizarile de stare si multe altele.
Nu sunt necesare de la inceput dar pe parcurs cu siguranta va fi nevoie de ele.
Lansare magazin online
In sfarsi, magazin online gata de lansare! Este magazinulperfect? Nu, nu exista perfectiune iar de acum in colo, vei lucra constant la el ep a-l adapta pietei. Este important sa aloci timp pentru a invata din feedback-ul pe care il vei primi de la clienti, pentru a face magazinul si mai bun, incetul cu incetul. Cine nu se adapteaza piere!

Pasii pentru a crea un magazin online se incheie aici. Iata cativa pasi urmatori (despre care vom discuta in urmatoarele articole) pentru a veni in ajutor dupa lansare:
- Atragerea clientilor in magazin (marketing)
- Atragerea traficului pentru a genera vanzari (SEO, social media)
- Optimizare magazin (paginile de produse, imagini, etc)
Marketare magazin online
Marketingul este diferit pentru fiecare afacere dar indiferent de strategia adoptata, este important sa puneti bazele intr-un mod corect cat mai curand posibil.
In special, vreau sa acopar elementele de baza ale aproape fiecarei strategii de marketing pentru comertul electronic, care sunt importante de stiut pentru noii proprietari de magazine.
Analize
Rapoartele interne ale platformei nu numai ca ajuta sa monitorizati traficul si vanzarile generate de magazin pe toate canalele de vanzare, dar serveste si ca o comoara de informatii excelente pentru imbunatatirea afacerii in timp.
Puteti afla de unde provin traficul si vanzarile, rata generala de conversie a magazinului online, traficul si vanzarile in timp si multe altele.
Pentru o analiza mai granulara si o raportare flexibila, puteti configura Google Analytics - este gratuit.
Pixel Facebook
Ati vizitat vreodata un magazin online, v-ati gandit la un produs, dar ati plecat fara sa-l cumparati iar cateva zile mai tarziu v-au urmarit reclamele pe Facebook? Sau ati vazut vreodata o reclama pentru un produs de la o afacere de care nu ati auzit niciodata si care parea facuta pentru dumneavoastra?
Acest lucru este posibil datorita unui lucru numit Facebook Pixel (Meta Pixel acum) un cod inteligent care invata din modul in care oamenii interactioneaza cu magazinul tau online - de la a aprecia postarile din retelele de socializare pana la a face o achizitie - si face posibila personalizarea modului in care le faceti publicitate in timp.
Pixelul Facebook invata din tot traficul pe care il trimiteti catre magazinul online, asa ca, daca intentionati sa faceti publicitate pe Facebook sau Instagram in viitor, este important sa aveti pixelul Facebook configurat.
Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)
Multi cumparatori apeleaza la Google ca parte a calatoriei lor de cumparare, fie ca este vorba de a gasi un produs pe care l-au vazut sau despre care au auzit de la un prieten, fie ca efectueaza unele comparatii pentru o achizitie.
Ajutand paginile magazinului online si produsele sa apara in aceste rezultate de cautare, puteti crea fluxuri pasive de trafic relevant in mod gratuit. Cu toate acestea, este nevoie de timp pentru a creste aceasta sursa de trafic, nu se intampla peste noapte.
Puteti pune bazele potrivite printr-o practica numita "optimizare pentru motoarele de cautare" (SEO), despre care am vorbit aici, intr-un articol separat.
Alte zone ale magazinului in care veti dori sa tineti cont de SEO sunt: campurile de titlu si descriere, zone pe care Google le foloseste pentru a extrage cuvinte cheie.
Puteti utiliza un instrument gratuit de cercetare a cuvintelor cheie, cum ar fi Keyword Surfer (extensie Chrome), pentru a estima de cate ori oamenii cauta o anumita interogare intr-o luna si ce tipuri de cautari au loc in jurul acelui cuvant cheie. Volumele de cautare lunare estimate nu sunt intotdeauna 100% exacte, iar cu cat o cautare este mai populara, cu atat este mai competitiva.
Retineti intotdeauna ca sarcina unui motor de cautare este de a afisa cele mai relevante rezultate pentru utilizator, asa ca ar trebui sa incercati sa acordati prioritate cuvintelor cheie care sunt direct relevante pentru afacerea dumneavoastra.
Miturile unui magazin online
Exista cateva mituri pe care, cel mai porobabil, le-ai crezut pana acum. Insa statisticile demonstreaza cu totul altceva.
Logo-ul magazinului online este foarte important
Foarte fals! Conteaza doar daca esti Nike iar clientul are deja un mindset creat in jurul simbolului. In caz contrar, un logo doar spune clientului ca pentru el esti un strain (ceea ce este foarte adevarat).
Exista magazine online de succes care isi ascund logo-ul in paginile de produs si in cosul de cumparaturi. Singurii care insista ca un logo este foarte important, siunt cei care vor sa-ti vanda un logo!
Desigur, un logo era pe vremuri foarte important pentru branding. In ziua de azi, cu o competitie atat de imensa si un zgomot infernal in piata... este incredibil de gred si extrem de scump sa-ti construiesti un brand! Dureaza mult si oricum, omul revine la tine sa cumpere nu pentru ca-ti retine logo-ul ci pentru ca-ti retine numele de domeniu al magazinului online.
Poti folosi numele magazinului ca logo - exact cum vezi ca foloseste Pretunic (site-ul pe care te afli, heh).
Pagina home a magazinului este foarte importanta pentru clienti
Foarte fals! Este importanta doar daca esti eMag. Daca nu esti eMag sau Amazon, pagina home a magainului tau online este importanta doar pentru Google. Clientii nu vor pierde timp pe ea!
Un client intra intr-un magazin online direct din Google - iar cand intra, aterizeaza direct in pagina de produs (deoarece el cauta un produs specific). In general, 99% din vizitatori se opresc aici sau adauga produsul in cos din instinct (de unde si rata de conversie mediocra in ecommerce de aprox. 1%). S-ar putea ca un vizitator sa intre in categorie pentru a studia ce alte produse similare are magazinul tau dar extrem de rar se va duce pe pagina home.
Totusi, homepage-ul unui magazin online este extrem de important pentru Google, este vizitat mai des iar de acolo, Google se duce mai departe pe link-uri. Asadar, pe pagina home sa tii tot timpul produsele importante care vrei sa fie indexate de catre Google.
Asadar, nu pagina home este foarte importanta pentru client ci pagina de produs! Daca pagina produsului nu a convins clientul sa cumpere din primele cateva secunde, este deja pierdut - majoritatea magazinelor online din Romania sunt jalnice din acest punct de vedere - motiv pentru care foarte multi se plang ca au rata de conversie sub 1%. O pagina de produs de succes trebuie sa apeleze la metode de persuasiune.
Concluzie
In zilele noastre, puteti vinde orice online, inclusiv produse realizate manual, cursuri, servicii de design grafic, tricouri imprimate la comanda si alte articole de imbracaminte, produse de casa si multe altele.
Dupa cum puteti vedea, crearea unui magazin online este usor de realizat daca urmati pasii simpli din acest articol. Este un cost initial scazut si va poate ajuta sa incepeti propria afacere in cel mai scurt timp.
Toate afacerile se muta in mediul online, nu exista dubii in aceasta privinta iar 2023, un an de criza, poate fi o oportunitate de a-ti crea un magazin online cu investitii foarte mici.
Mult succes.
Daca ti-am fosrt de ajutor, ne poti ajuta si tu cu un simplu share pe Facebook (click pe butonul de mai jos). Multumim!
🙏 Ti-am fost de ajutor? Atunci poti ajuta si tu distribuind articolul (cu un click pe iconita de jos). Multumesc!