Cum vinzi pe Amazon FBA in 2023 (ghid incepatori)

  • 49 minute citit
cum vand pe amazon

Tot ce trebuie sa stii pentru a incepe sa vinzi pe Amazon.

  • Ghid pas cu pas pentru incepatori
  • Inveti cum sa vinzi cu Fulfillment by Amazon (FBA)
  • Castiga bani online pornind propria afacere

In ciuda concurentei, inca este foarte posibil sa reusesti cu Amazon FBA. Cheia este sa abordezi vanzarea pe Amazon in modul corect pentru a vinde mai bine si a depasi concurenta pentru a construi o afacere online profitabila.

 

Bazele Amazon FBA

Vanzarea online a produselor este o modalitate excelenta de a incepe o afacere si de a face bani. O poti face cu un magazin online propriu, pe eMag sau pe... Amazon.

Daca ai de gand sa vinzi online avand o rata de succes putin mai mare decat cu propriul magazin online in Romania, probabil ar trebui sa fie pe Amazon. Din fericire, piata Amazon este masiva si creste mai mult ca niciodata, pe masura ce oamenii trec la cumparaturi online pentru aproape orice tip de produs.

Pagina oficiala Amazon FBA
Pagina oficiala Amazon FBA

Doi din trei consumatori americani fac cumparaturi pe Amazon, iar cei mai multi dintre ei sunt membri loiali Prime (eMag Genius este o copie e acesteia).

Cateva date concrete:

63% dintre consumatorii americani isi incep cautarile online de produse pe Amazon, iar mai mult de jumatate dintre ei spun ca, daca ar putea cumpara produse doar de la un singur magazin, ar alege Amazon.

In anul precedent, Amazon a fost responsabil pentru 50% din cheltuielile prin intermediul comertului online din SUA - de fapt chiar este cel mai mare retailer de comert electronic din SUA - cu 38% din cota de piata.

In ciuda unei pandemii globale, a inflatiei si a altor amenintari economice, comertul electronic (si Amazon in special) prospera. In randul consumatorilor americani, 57% dintre acestia fac cumparaturi pe Amazon saptamanal sau mai mult, iar 18% fac cumparaturi pe platforma de 2-3 ori pe luna.

Poti deveni vanzator cu ajutorul programului Fulfillment-by-Amazon (FBA) de la Amazon. Cu FBA, pur si simplu trimiti produsele direct la depozitele Amazon - ei se ocupa de bsolut tot:

Amazon stocheaza inventarul, iar atunci cand primesti o comanda, Amazon expediaza produsul catre client (prin intermediul serviciului de livrare Prime in 2 zile), iar Amazon gestioneaza tot sprijinul pentru clienti.

Este chiar atat de simplu? Da!

Daca gasesti produsul potrivit si dedici ceva timp si efort pentru a-ti ingriji afacerea, poti face zeci sau sute de mii de dolari pe an, vanzand pe Amazon - chiar si ca vanzator nou.

Asadar, cum functioneaza totul?

→   SEO: Cum te pozitionezi in Google fara backlink-uri, in 2023?

Cum vinzi pe Amazon

Asadar, hai sa vedem cum poti vinde amazon:

Ce este Amazon FBA?

Fulfillment By Amazon (FBA) este un serviciu oferit de Amazon care ofera asistenta vanzatorilor in materie de depozitare, ambalare si expediere. Amazon FBA permite vanzatorilor sa isi expedieze produsele catre un centru/depozit Amazon, unde articolele sunt depozitate pana la vanzare. Amazon FBA poate ajuta vanzatorii sa isi extinda afacerile si sa ajunga la mai multi clienti.

Pentru a vinde pe Amazon, ai nevoie pur si simplu de un produs pe care sa il vinzi, de un cont de vanzator si de un mijloc de a ajunge produsul la client.

Fie ca ai un produs de vandut sau doar doresti sa intri in joc, dar nu stii inca ce sa vinzi, exista un model de afaceri care va functiona, pentru a vinde pe Amazon. Vom trece in revista numeroasele optiuni si alegeri pe care le ai atunci cand iti construiesti afacerea si ne vom concentra pe una care s-a dovedit a fi o metoda profitabila si scalabila: eticheta privata.

Modele de afaceri Amazon

  • Private Label: Crearea propriei etichete/marci de produs
  • Comert cu ridicata: Cumpararea de produse in vrac direct de la producator sau de la distribuitori cu stocuri suplimentare pentru a le vinde pe Amazon
  • Revanzare/Arbitraj: Cumpararea de produse la pret redus prin intermediul comerciantilor cu amanuntul sau online pentru a le revinde pe Amazon
  • Dropshipping: Cumpararea de produse direct de la un producator care indeplineste comanda si o livreaza direct clientului
  • Handmade: Crearea/prelucrarea propriilor produse pentru a le vinde pe Amazon.

Cum sa vinzi produse cu eticheta privata pe Amazon FBA:

Cu eticheta privata, gasiti sau produceti produse in vrac pentru a le vinde sub propria marca sau eticheta. Aceasta este cea mai comuna metoda de vanzare - 71% dintre toti vanzatorii Amazon o folosesc.

Ce trebuie sa faci:

Cercetarea produselor: Cercetati produsele care au o cerere mare si o concurenta scazuta pe Amazon pentru a gasi cea mai profitabila oportunitate.

Procurarea produselor: Gasiti un furnizor sau un producator care sa va creeze produsul la un cost corect. Furnizorul va poate expedia produsele direct in depozitele Amazon.

Listarea produselor: Creati o lista pentru produs, in contul de vanzator Amazon si marcati produsul.

Promovare: Lansati si faceti reclama produsuluipentru a iesi in evidenta in catalogul de milioane de produse de pe Amazon si pentru a va pozitiona in rezultatele cautarii produselor.

Gestionarea vanzarilor: Monitorizeaza-ti inventarul si vanzarile si scaleaza-ti afacerea pentru a continua sa primesti acele profituri!

Pe scurt, treaba ta este sa gasesti cel mai bun produs care se va vinde pe Amazon. Dupa ce un client iti comanda produsul, Amazon preia controlul.

Ce face Amazon pentru tine:

  1. Amazon primeste produsele dumneavoastra (de la dumneavoastra sau de la furnizorul dumneavoastra) si le depoziteaza intr-unul sau mai multe dintre centrele sale de un milion de acri, care sunt depozite masive conduse de roboti si de angajati ai Amazon.
  2. Produsele sunt inventariate si sortate. (Este in interesul Amazon sa aiba mare grija de produse, dar daca acestea sunt cumva deteriorate intr-unul dintre depozitele Amazon, Amazon va va rambursa integral pretul de vanzare cu amanuntul)!

    Atunci cand un client plaseaza o comanda pe Amazon pentru produs, Amazon proceseaza automat tranzactia. Produsul este luat de la locul sau de pe rafturile depozitelor Amazon, ambalat intr-o cutie Amazon si expediat catre client.
  3. Amazon gestioneaza comunicarile cu clientul, inclusiv notificarile si urmarirea expedierii, recenziile si chiar retururile.

In schimb, puteti vinde prin intermediul retelei Amazon Merchant-Fulfilled Network (cunoscuta si ca Amazon Fulfillment by Merchant, sau Amazon FBM), iar dumneavoastra veti fi responsabil pentru toate operatiunile de livrare.

→   Cum vinzi pe eBay in 2023 (ghid incepatori)

Ce sa vinzi pe Amazon

Ce produs ar trebui sa vinzi pe Amazon? De unde stii daca consumatorii il vor cumpara? Cum stii cum sa stabilesti pretul acestuia astfel incat sa obtii profit? Vom aborda toate aceste intrebari si multe altele si va vom arata exact cum sa cautati idei de produse castigatoare.Mai intai, cateva bune practici care va vor ajuta enorm in cautarea de produse:

  • Lasati datele sa va ghideze, mai degraba decat sa alegeti un produs pe care sa-l vindeti doar pentru ca este ceva ce va place. Aveti incredere in noi in aceasta privinta. (Si daca aveti o idee despre ce sa vindeti, puteti valida acest lucru cu date despre cum se comporta produsele similare pe Amazon).
  • Nu va grabiti. Cercetarea produselor este o pregatire esentiala care necesita ceva timp si analiza pentru a avea succes.
  • Folositi un instrument dedicat care poate extrage cantitati masive de date de pe Amazon pentru a gasi un produs cu tripla cerinta: cerere mare, concurenta scazuta si profitabilitate pozitiva. Va vom arata cum.

→   Cum sa faci bani online (24 metode in 2023)

Cum sa gasesti un produs profitabil, cu cerere mare si concurenta redusa, pe care sa-l vinzi pe Amazon

Pentru toate produsele pe care le aveti in vedere, analizati-le pentru:

1. Profitabilitatea

Pentru fiecare produs pe care il evaluezi, gandeste-te: pot sa il procur si sa il expediez pe Amazon cu un pret substantial mai mic decat cel la care se vinde?

In general, puteti lua in considerare "regula celor 3" pentru a estima acest lucru. Vanzarea fiecarui produs este impartita in ⅓ pentru taxe, ⅓ in costuri la livrare si ⅓ pentru dvs. (Deci, daca produsul se vinde cu 15 $, ar trebui sa va asteptati sa obtineti un profit de 5 $).

Iata o defalcare a modului in care puteti calcula rentabilitatea potentiala prin evaluarea costurilor si a veniturilor pentru fiecare oportunitate de produs.

Costuri

Costurile colective pentru producerea si transportul produsului catre depozitele Amazon:

  • Costul stocurilor
  • Orice taxe de pregatire sau de inspectie
  • Transportul maritim
  • Taxe vamale

Taxele percepute de Amazon

Taxa de recomandare: In esenta, "comisionul" Amazon pentru fiecare articol pe care il vindeti pe platforma, acesta este de obicei un comision fix de 15% pe care il platiti atunci cand un produs se vinde

Taxa pentru planul de vanzare: Pentru vanzatorii Amazon profesionisti, o taxa lunara de 39,99 dolari; pentru vanzatorii Amazon individuali (cei care vand de obicei mai putin de 40 de unitati pe luna), o taxa de 0,99 dolari pentru fiecare tranzactie de vanzare (dar nu exista o taxa lunara)

Taxa de indeplinire: Pentru vanzatorii FBA, aceasta taxa per produs acopera costurile de ambalare si expediere a produselor de catre Amazon si variaza in functie de greutatea si dimensiunile produsului si de piata pe care il vindeti

Taxe de depozitare: Vanzatorii FBA platesc fie o taxa de depozitare lunara, fie taxe de depozitare pe termen lung

Altele: Costurile comerciale pot include publicitate si ambalare

Venituri

Bineinteles, profitul pe care il obtineti din orice vanzare va depinde de cat de mult puteti cumpara produsul si de taxele care apar pe parcurs.

Ca regula generala, doriti ca produsul sa se vanda la un pret cuprins intre 20 si 70 de dolari, pentru a permite obtinerea unor marje de profit sanatoase. Sub 20 de dolari, marjele de profit sunt minime si este posibil sa nu merite efortul dumneavoastra. Peste 70 de dolari, unii clienti nu sunt adesea dispusi sa cheltuiasca sume mai mari pentru o marca pe care nu o recunosc.

Calculati-va pur si simplu profiturile scazand taxele si costurile din veniturile potentiale.

Cerere

Componenta cheie a unui produs bun de vandut pe Amazon este cererea. Isi doresc oamenii acest produs? Il cauta sau exista o nevoie sau o problema pe care acest produs ar putea-o rezolva? Folosim date pentru a raspunde la aceste intrebari.

Parametrul cheie care ne ajuta sa determinam cererea pe Amazon este reprezentat de vanzari.

Concurenta

In continuare, dorim sa evaluam concurenta, determinand cate produse similare exista si daca exista o oportunitate pe piata pentru un nou-venit.

Parametrii cheie care ne ajuta sa determinam concurenta sunt numarul de produse si numarul de recenzii si evaluari de calitate pe care le au. Cu alte cuvinte, produsele deja listate pe Amazon sunt bune?

Vom folosi instrumentele de cercetare a produselor de la Jungle Scout pentru a explora acesti parametri si va vom arata cum sa gasiti produse profitabile pentru a le vinde pe Amazon.

Ce produse se vand cel mai mult pe Amazon?

Cele mai importante 10 categorii de produse de pe Amazon sunt:

  1. Casa si bucatarie
  2. Frumusete si ingrijire personala
  3. Jucarii si jocuri
  4. Imbracaminte, incaltaminte si bijuterii
  5. Sanatate, gospodarie si ingrijire a bebelusilor
  6. Sport si activitati in aer liber
  7. Arta, artizanat si cusut
  8. Carti
  9. Bucatarie si sufragerie
  10. Bebelusi

Aceste 10 categorii sunt cele mai mari in functie de cantitatea de vanzatori FBA.

Incepe cercetarea produsului

Vom vedea cum sa creati si sa restrangeti o lista de idei de produse pe baza principalelor criterii de mai sus: rentabilitate, cerere si concurenta.

Cautati in baza de date de produse de pe Amazon

Cu ajutorul bazei de date de produse (Jungle Scout, de exemplu), puteti explora intregul catalog Amazon (sute de milioane de produse), cautand cu usurinta produse pe baza unor filtre specifice pentru a va restrange ideile de produse.

Sa zicem ca doriti sa explorati oportunitati de produse in categoria Pet Supplies. Selectati aceasta categorie si apoi incepeti sa adaugati filtrele dvs. (Daca nu stiti in ce categorie doriti sa cercetati, explorati mai multe! Sau, analizati cercetarea categoriilor de produse si alte metode de a va perfectiona cercetarea de produse in ghidul nostru).

Filtre (amintiti-va principalele noastre criterii de mai sus: profitabilitate, cerere mare si concurenta scazuta):

  • Pret (pentru profitabilitate): Tintiti spre 20-70 de dolari
  • Vanzari (pentru cerere): Tintiti pentru cel putin 300 de unitati pe luna (~10 vanzari pe zi).
  • Numarul de recenzii (pentru concurenta): Dintre primele 10 produse, dorim sa vedem o medie de 500 de recenzii sau mai putin si, in mod ideal, 3 pana la 5 dintre ele au mai putin de 50 de recenzii
  • Evaluare: Gasiti produse cu ratinguri scazute de stele, vizand un maxim de 4 stele (acestea va vor oferi posibilitatea de a imbunatati produsele si de a bate concurenta)
  • Listing Quality Score, sau LQS: Gasiti produsele cu listari care au loc de imbunatatiri, vizand un maxim de 5 pana la 7 LQS

Aceste filtre vor restrange lista de produse cu potential de explorat in continuare.

amazon-js1
#1 Exemplu Jungle Scout

Iata un exemplu de produse potentiale bune pe care le putem aprofunda:

amazon-js2
#2 Exemplu Jungle Scout

Pe baza acestor informatii, ar trebui sa continuati sa faceti mai multe cercetari in aceasta nisa.

Alti factori pe care veti dori sa ii evaluati ar trebui sa includa:

  • Dimensiunea si greutatea produsului (pentru transportul standard, la preturi accesibile)
  • Usurinta de aprovizionare/fabricare a produsului
  • Caracterul sezonier (in mod ideal, produsele vor fi solicitate pe tot parcursul anului)
  • Unicitatea (piata nu este dominata de o marca existenta)

Probabil ca majoritatea vanzatorilor de pe Amazon se bazeaza pe criterii similare atunci cand isi fac cercetarea produselor. Asadar, cum va puteti intrece concurenta? Analizam mai in detaliu fiecare dintre acestea in ghidul de vanzare pe Amazon.

De asemenea, puteti face cercetari de produse in timp ce navigati pe Amazon.com cu Jungle Scout. Pur si simplu faceti clic pe extensie si veti putea vizualiza date despre produse, inclusiv clasamentul celor mai buni vanzatori, pretul mediu, vanzarile medii lunare, un scor de oportunitate personalizat si multe altele pe browserele Chrome sau Firefox. De asemenea, puteti face clic pentru a urmari produsele de aici, ceea ce reprezinta un pas esential in evaluarea potentialului unui produs.

amazon-js3
#3 Exemplu Jungle Scout

Urmariti produsele in timp pentru a va restrange lista

Va recomandam sa urmariti cat mai multe listari posibile pe prima pagina a rezultatelor cautarii pentru un anumit cuvant cheie de produs timp de cel putin 2-4 saptamani pentru a monitoriza performanta in timp.

Acest lucru nu este neaparat pentru a urmari sezonalitatea, pe care o puteti vedea mai usor prin tendintele volumului de cautare. Urmarirea produsului timp de mai multe saptamani va ajuta sa va asigurati ca vanzarile unui produs nu sunt umflate temporar din cauza unor promotii pe care le poate derula un vanzator sau a altor factori aleatorii.

In cadrul urmaritorului de produse al Jungle Scout, veti vedea vanzarile istorice in timp pentru toate anunturile. Puteti schimba vizualizarea la ultimele 60 de zile, numarul de unitati vandute pe zi, pretul, nivelurile de inventar, numarul de revizuiri si alte detalii.

Gasiti potentialul de imbunatatire

Scopul este de a gasi o oportunitate de produs cu cerere si profitabilitate dovedite - dar in care puteti concura. Va trebui sa va imbunatatiti produsul sau sa il faceti suficient de diferit pentru a atrage cumparatorii care cauta caracteristici unice. Nu este nevoie sa reinventati roata, ci doar sa va diferentiati suficient de mult pentru a iesi in evidenta. (Veti lucra cu un furnizor care se va ocupa de toate aceste schimbari pentru dvs. - mai multe despre asta mai jos).

Gasiti idei de imbunatatire examinand recenziile si sectiunea "Intrebari si raspunsuri ale clientilor" din listele de produse existente. Ce le place sau ce nu le place clientilor la el? Luati in considerare toti factorii, inclusiv culoarea, materialul, dimensiunea, usurinta de utilizare, functionalitatea, ambalajul etc.

Daca sunteti serios in legatura cu un produs, cumparati produsele concurente pentru a afla la prima mana despre orice potentiale puncte de durere pe care le puteti imbunatati. Luati notite (puteti salva notite in Product Tracker).

Verificati daca exista probleme de proprietate intelectuala sau alte probleme juridice

Vanzarea de produse pe Amazon inseamna ca creati o adevarata afacere si, fara indoiala, exista casete de verificat si reguli de respectat, in special in ceea ce priveste proprietatea intelectuala (PI). Amazon ia masuri drastice impotriva comportamentelor de tip "palarie neagra", cum ar fi produsele contrafacute si incalcarea marcilor comerciale, asa ca asigurati-va ca gasiti produse pe care aveti dreptul sa le produceti si sa le vindeti.

1. Brevete

Nu puteti vinde ceva care este brevetat, deoarece inseamna ca altcineva detine drepturile asupra designului, a modului in care functioneaza sau a unei alte calitati fundamentale a acestuia.

Cum stiti daca exista un brevet? Angajarea unui avocat este o modalitate de a afla cu certitudine daca un produs are un brevet, dar iata si alti pasi pe care ii puteti face pe cont propriu:

Cautati pe Google "patent" + [ideea produsului].
Verificati listele de pe Amazon pentru acel produs si vedeti daca se mentioneaza ceva referitor la un brevet.
Verificati daca exista multe alte persoane care vand un produs similar. Daca sunt, este putin probabil ca produsul sa fie brevetat, deoarece detinatorii de brevete isi aplica de obicei brevetele.

2. Marcile comerciale

O marca comerciala este orice simbol, cuvant sau grup de cuvinte pe care o companie il inregistreaza in mod legal sau stabileste utilizarea acestuia pentru a-si prezenta marca sau produsul. Nu puteti pune marca comerciala a unei alte companii pe produsul dumneavoastra. De exemplu, daca vindeti un pantof cu marca proprie, nu puteti folosi numele "Nike" sau sigla Nike.

Inainte de a va decide asupra unui nume de marca, logo sau slogan pentru afacerea dvs. pe Amazon sau pentru un anumit produs, ar trebui sa efectuati o verificare a marcii comerciale la Biroul de brevete si marci comerciale al Statelor Unite (USPTO).

3. Alte restrictii si responsabilitati

Cercetati daca Amazon are restrictii sau certificari necesare pe care trebuie sa le aveti pentru un produs sau o categorie de produse. De exemplu, exista anumite subcategorii in cadrul Toys & Games (Jucarii si jocuri) in care aveti nevoie de un Certificat de produs pentru copii (CPC) pentru a vinde.

De asemenea, luati in considerare daca cineva ar putea sa se raneasca sau sa se imbolnaveasca cu usurinta folosind produsul dvs. Evitati produsele cu sanse mai mari de raspundere, cum ar fi produsele electronice, produsele pentru corp (cosmetice, lotiuni si suplimente alimentare) si alte produse evident periculoase (cum ar fi cele inflamabile sau ascutite).

Disclaimer: Nu suntem avocati, asa ca nu uitati sa solicitati consiliere juridica pentru orice intrebari sau preocupari specifice pe care le aveti.

Luati in considerare usurinta si caracterul practic al aprovizionarii

In special pentru primul dumneavoastra produs, doriti sa gasiti ceva care va fi destul de simplu de produs si de expediat. Tineti cont de aceste variabile atunci cand va restrangeti ideile de produse:

  1. Aprovizionarea: Cautati un produs care va necesita modificari simple - acest lucru inseamna ca veti avea mai putine detalii de pus la punct cu un furnizor si veti avea mai multe optiuni de furnizori din care sa alegeti.
  2. Expediere: Produsele mai mici si mai usoare sunt mai usor de expediat, iar dumneavoastra doriti un material robust pentru a supravietui procesului de expediere. Nu doriti un produs care se rupe usor.
  3. Importul: Cu exceptia cazului in care produceti si vindeti un produs in aceeasi tara (nu este foarte frecvent pentru vanzatorii FBA in prezent), va trebui sa importati produse pe piata corespunzatoare. Fiecare tara are anumite reglementari cu privire la ceea ce puteti si ce nu puteti importa. Puteti lucra cu un expeditor de marfuri (gratuit) pentru informatii cu privire la importul produselor dumneavoastra (mai multe despre acest lucru mai jos).

Ideea de produs nu trebuie sa indeplineasca toate criteriile mentionate. Atata timp cat lasati datele sa ghideze sau sa valideze o idee de produs, este important sa va pastrati impulsul. Nu va blocati in paralizia analizei. Incepeti sa obtineti mostre de produse si continuati sa va energizati pe parcursul procesului!

Asadar, cum gasiti pe cineva care sa va faca produsul?

Cum sa te aprovizionezi cu produse

Acum ca v-ati gasit produsul sau v-ati redus lista la cateva optiuni finale de produse, este timpul sa gasiti un furnizor.

Daca acest pas vi se pare putin intimidant, nu sunteti singurul. Multi vanzatori de succes din ziua de azi spun ca initial nu aveau nicio idee despre cum sa gaseasca sau sa lucreze cu furnizorii. Cu toate acestea, datorita progreselor enorme in tehnologie, comunicare si servicii care ajuta la facilitarea comertului international, este un proces care este mai simplu ca niciodata.

Vom parcurge 3 pasi pentru a gasi si a va aproviziona cu produse pe care sa le vindeti pe Amazon

  1. Cercetati si comparati furnizorii relevanti
  2. Evaluati mostre de produse si rafinati-va produsul
  3. Comandati si expediati produsele catre depozitele FBA de la Amazon

Cercetati furnizorii Amazon

Exista sute de mii de producatori din intreaga lume care pot crea orice produs pe care vi-l puteti imagina. Veti dori sa va reduceti lista de potentiali furnizori la cei care pot produce produse de cea mai buna calitate pentru dvs. la cel mai bun pret.

Si exista o serie de modalitati de a gasi acesti furnizori.

Alibaba.com

Alibaba este cea mai mare platforma business-to-business din lume, cu o functie de cautare precum cea de la Amazon, care va ajuta sa gasiti produse relevante si producatorii care le realizeaza.

Baza de date a furnizorilor Jungle Scout

Baza de date a furnizorilor de la Jungle Scout va permite sa cautati in cea mai mare baza de date de producatori si furnizori globali pentru a gasi furnizori legitimi si verificati pentru produsele dumneavoastra. Puteti cauta in baza de date dupa produs (de exemplu, "ceainic"), companie (de exemplu, numele concurentului), numele furnizorului si ASIN.

Agenti de aprovizionare

Agentii de aprovizionare va pot ajuta sa gasiti produse de cea mai buna calitate si la cel mai bun pret. Acestia vorbesc adesea limba tarii din care va aprovizionati si va pot oferi un avantaj competitiv in gasirea unor preturi mai accesibile. Puteti gasi agenti de aprovizionare de renume online.

Ce ar trebui sa cautati la un furnizor:

Produse de inalta calitate: Cumparatorii de pe Amazon se preocupa la fel de mult de recenzii ca si de pret, asa ca vanzarea de produse de inalta calitate este cea mai buna modalitate de a va mentine recenziile pe Amazon la un nivel ridicat si de a obtine vanzari continue.

  • Experienta: Cautati o fabrica care produce tipul de produs de cel putin 3 ani. Puteti vedea istoricul de import al unui furnizor in baza de date a furnizorilor.
  • Comunicare: Cautati o fabrica cu care este usor sa comunicati si care va raspunde intr-un timp rezonabil. (Puteti evalua acest lucru atunci cand ii contactati initial pentru o oferta).
  • Pret: Doriti un pret corect pentru produsele dumneavoastra. O fabrica care ofera un pret mult mai mare sau mult mai mic decat alte fabrici ar putea fi un semnal de alarma.

Contactati furnizorii pentru o oferta

  • Comparati furnizorii pentru a crea o lista de 5-10 cu care ati fi interesat sa lucrati.
  • Trimiteti un e-mail de contact initial potentialilor furnizori. Puteti utiliza baza de date a furnizorilor de la Jungle Scout pentru a gasi informatiile de contact ale unui furnizor sau puteti trimite o cerere de oferta (RFQ) extinsa catre mai multi furnizori deodata prin Alibaba.com.

    Pentru un sablon de e-mail cu informatii si intrebari specifice pe care sa le includeti in e-mailul dvs. de informare, consultati Ghidul FBA complet.
  • Examinati furnizorii pe baza raspunsurilor si a comunicarii lor pentru a reduce lista la primele 3 optiuni.

Evaluati si modificati esantioanele de produse

Dupa ce ati redus lista furnizorilor la cei care va pot oferi ceea ce va doriti pe baza contactului initial de mai sus, este timpul sa comandati mostre. Acesta este un pas important pentru a va asigura ca faceti investitia corecta si ca achizitionati un produs de calitate.

Comandati mostre: Ar trebui sa va asteptati sa platiti intre 50 si 150 de dolari pentru o mostra si sa va asteptati ca aceasta sa va fie trimisa pe calea aerului. Odata expediate, ar trebui sa va asteptati sa primiti mostrele in 1-2 saptamani.

Atunci cand comandati mostre, cereti furnizorului sa va trimita mai multe. In acest fel, va puteti asigura ca calitatea lor este constanta. Unii furnizori va vor credita costul unei mostre daca veti ajunge sa cumparati o comanda in vrac de la ei, asa ca intrebati daca acest lucru este posibil in momentul in care comandati mostra.

Examinati esantioanele: Odata ce va sosesc mostrele, verificati-le cu atentie calitatea, specificatiile (toate detaliile si caracteristicile pe care le-ati solicitat) si utilitatea (produsul functioneaza asa cum a fost prevazut).

In cazul in care produsul nu este exact ceea ce cautati, puteti solicita modificari ale esantionului (probabil contra unei taxe suplimentare). Modificarile pot include adaugarea unui logo, schimbarea dimensiunilor, adaugarea sau eliminarea unor componente etc.

Luati in considerare ambalajul si brandingul: Inainte de a plasa o comanda mare in vrac pentru produsul dvs., ganditi-va daca doriti sa aveti un ambalaj de marca pentru produsele dvs. (de exemplu, cutia, punga sau autocolantul care inconjoara produsul dvs. in interiorul cutiilor Amazon). Daca doriti acest lucru, ar trebui sa aveti designul pregatit pentru furnizorul dvs. in aceasta etapa. Furnizorul sau producatorul cu care lucrati ar trebui sa va dea dimensiunile exacte ale ambalajului, astfel incat sa puteti transmite aceste informatii unui designer grafic.

Comandati si expediati produsele Amazon

Dupa ce sunteti multumit de produs, puteti selecta furnizorul, stabili detaliile comenzii si trimite produsele in depozitele Amazon pentru a incepe sa castigati vanzari!

Cativa pasi importanti in acest proces:

  • Stabiliti pretul produselor
  • Stabiliti termenii si metodele de stabilire a preturilor si platiti factura
  • Efectuati o inspectie de calitate a produsului inainte ca acesta sa ajunga in depozitele Amazon
  • Decideti cu privire la expediere (deseori lucrati cu un expeditor de marfuri pentru a simplifica transportul international)

Fabricarea produsului va dura, de obicei, intre 2 si 6 saptamani.

Pe masura ce produsele sunt dezvoltate si isi croiesc drum spre depozitele Amazon, va puteti pregati sa va lansati afacerea pe Amazon.

Cum sa listezi un produs pe Amazon

Listarea este modul in care clientii vor gasi si achizitiona produsul pe Amazon, asa ca acest pas este incredibil de important!

Vom trece in revista pasii cheie pentru a configura o listare de succes aici:

Cercetati cuvintele cheie pe care sa le includeti in lista

Daca dispuneti de datele corecte care sa va spuna ce cuvinte-cheie sa includeti in lista, va veti aduce produsul in fata unor clienti relevanti, gata de cumparare.

Exista doua metode pentru a crea o lista de cuvinte cheie pentru produsul dvs:

1. Folosind Jungle Scout's Keyword Scout, cautati orice cuvant cheie pe care il considerati cel mai relevant pentru produs. De exemplu, daca vand un tampon pentru pipi de caine, veti cauta aceste cuvinte in Keyword Scout.

Rezultatele cautarii vor fi populate cu toate cuvintele cheie pe care oamenii le-au folosit pentru a cumpara in cele din urma produsul dvs., astfel incat este posibil sa vedeti termeni la care nici macar nu v-ati fi gandit, cum ar fi "articole pentru caini pentru a sparge casa", "tampoane pentru olita", "tampoane pentru antrenamentul animalelor de companie" etc. Folosirea acestor cuvinte si expresii in mesajele produsului ar putea ajuta produsul sa apara si sa se claseze mai sus in rezultatele pentru mai multe cautari.

Puteti salva toate aceste cuvinte cheie intr-o lista de cuvinte cheie.

2. In Amazon, cautati principalii concurenti pentru produsul tau si introduceti ASIN-urile lor in Keyword Scout pentru a vedea toate cuvintele-cheie pentru care se claseaza. Adaugati-le si pe acestea la lista.

Achizitionati codul de bare UPC pentru produs

mazon va cere sa aveti un cod universal al produsului, sau un cod de bare UPC, pentru a va crea o lista in Seller Central. Acesta este codul de bare pe care il vedeti pe aproape toate ambalajele.

Codurile de bare UPC pot fi achizitionate direct de la GS1, organizatia globala care standardizeaza aceste coduri.

Creati-va lista in Seller Central

Acum ca ati pregatit toate elementele anuntului, este un proces simplu sa va creati anuntul in Seller Central.

Adaugati produsul si selectati categoria in care doriti sa il listati. Alegeti o categorie care este cea mai potrivita pentru produs si selectati o subcategorie cat mai specifica.
La rubrica ID produs, adaugati codul UPC.
Adaugati titlul produsului si numele marcii.

Puteti reveni pentru a edita aceasta listare in orice moment. Odata ce va vindeti produsul, puteti face modificari pentru a testa modul in care diferitele detalii ale produsului va afecteaza vanzarile si pentru a continua sa va optimizati listarea.

Alte sectiuni ale configurarii listarii va vor permite sa adaugati variatii ale produsului (daca aveti diferite dimensiuni, culori etc. ale unui produs), sa adaugati SKU pentru a va ajuta sa va urmariti inventarul si, bineinteles, sa adaugati detaliile descrierii produsului, inclusiv cuvintele cheie si imaginile.

Dupa ce faceti clic pe "Salvati modificarile", listarea va aparea in Seller Central la rubrica "Gestionati inventarul".

Titlul anuntului

sigurati-va ca includeti cuvintele-cheie de top care sunt cele mai relevante pentru produs si care au, de asemenea, un volum mare de cautari - ceea ce inseamna ca mai multi clienti folosesc acesti termeni de cautare atunci cand cauta un produs ca al dvs.

  • Asigurati-va ca titlul curge, foloseste semne de punctuatie si este usor de citit - nu este intesat cu cuvinte cheie la intamplare
  • Folositi cat mai multe caractere permise (acest lucru este valabil atat pentru titlu, cat si pentru celelalte sectiuni ale anuntului dumneavoastra)
  • Includeti cuvintele-cheie de top cu volum mare de cautari (cele cu peste 1.000 de cautari/luna) pentru care concurentii se pozitioneaza in clasament

Redactati punctele de listare

In timp ce titlul se refera la cuvintele cheie, punctele de interes ale punctelor de vanzare ar trebui sa fie informarea clientilor dumneavoastra despre principalele caracteristici si utilizari ale produsului dumneavoastra. Doriti sa faceti acest lucru, incluzand in acelasi timp restul cuvintelor-cheie foarte relevante care nu au putut incapea in titlul anuntului. Din nou, folositi cat mai multe caractere va sunt permise.

  • Mergeti la subiect si explicati clar principalele argumente de vanzare ale produsului si modul in care acestea vor aduce beneficii utilizatorului. Spuneti ce face si/sau ce rezolva produsul si raspundeti la orice intrebare frecventa.
  • Modificati tonul si detaliile in functie de produsul dumneavoastra. De exemplu, daca produsul este o unealta, spuneti in mod concis ce face, cum functioneaza, din ce este facut, etc. Sau, daca vindeti o jucarie, doriti ca textul sa fie amuzant si captivant.
  • Pictati o imagine despre cum functioneaza sau cat de mult se vor bucura copiii de ea.
    Includeti informatii relevante, cum ar fi marimea, cantitatea, materialele etc., daca este cazul.

Redactati descrierea anuntului

Folositi sectiunea de descriere pentru a include cuvinte cheie sau detalii suplimentare care nu au fost incluse in puncte, pentru a vorbi despre afacerea ta sau pentru a impartasi orice altceva despre produsul pe care doriti sa-l cunoasca clientii tai.

Adaugati continut A+

Daca sunteti inregistrat ca marca, puteti inlocui sectiunea de descriere cu o descriere de produs cu continut A+, care va permite sa adaugati mai multe imagini si text care evidentiaza ceea ce face ca produsul dvs. sa iasa in evidenta cu mai multa personalizare si branding. Amazon are, de asemenea, diferite module pe care le puteti utiliza.

Obtineti imagini de calitate pentru listare

Fotografiile si alte imagini sunt incredibil de importante pentru comercializarea produsului dvs., deoarece clientii tind sa se uite mai intai la imagini (mai ales pe mobil) inainte de a se uita la descriere. Asadar, asigurati-va ca imaginile dvs. sunt de inalta calitate si informative!

Poti sa faci tu insuti fotografiile, dar iti recomandam sa apelezi la un fotograf profesionist pentru a prezenta produsul tau potentialilor clienti mai bine decat o fac concurentii tai.

In primul rand, asigurati-va ca stiti care sunt cerintele Amazon in materie de fotografie:

  • Imaginile trebuie sa reprezinte cu acuratete produsul care este de vanzare.
  • Imaginea principala a produsului dvs. trebuie sa prezinte produsul pe un fundal alb simplu, fara elemente de recuzita sau filigrane.
  • 85% din imaginea principala trebuie sa fie ocupata de produsul dumneavoastra.
  • Imaginea dvs. trebuie sa aiba cel putin 1000px pe 500px pentru a putea fi extinsa. Amazon recomanda ca fisierele de imagine sa fie de 1600px sau mai mari pe partea cea mai lunga.
  • Aveti voie sa includeti pana la 9 imagini si va recomandam sa aveti atatea cate va sunt permise.
  • Imaginile nu trebuie sa includa niciun logo sau marca comerciala Amazon, nici variatii, modificari sau orice altceva care sa semene in mod confuz cu logo-urile si marcile comerciale ale Amazon. Aceasta include, dar nu se limiteaza la, orice cuvinte sau logo-uri cu termenii AMAZON, PRIME, ALEXA sau designul Amazon Smile.
  • Imaginile nu trebuie sa includa nicio insigna utilizata pe Amazon, nici variatii, modificari sau orice altceva care sa semene in mod confuz cu astfel de insigne. Aceasta include, dar nu se limiteaza la "Alegerea Amazon", "Alegerea Premium", "Amazon Alexa", "Functioneaza cu Amazon Alexa", "Cel mai bine vandut" sau "Cel mai bine vandut".

Cum sa lansezi un produs pe Amazon

Este important sa incepeti sa obtineti vanzari pentru produsul dvs. de indata ce listarea dvs. este activa pe Amazon (deoarece acest lucru va va ajuta la clasamentul celor mai buni vanzatori, sau BSR), asa ca asigurati-va ca aveti o strategie de lansare pentru a incepe in forta.

Trei factori care va afecteaza clasamentul includ:

  • Faptul ca produsele dvs. sunt in mod constant in stoc: Daca produsul dvs. iese din stoc, listarea dvs. nu va mai aparea in cautare, cauzand o pierdere de vanzari si de rang.
  • Relevanta: Cuvintele cheie utilizate in cadrul si in partea din spate a listarii dvs. determina relevanta produselor dvs. pentru interogarea de cautare a unui client. Cu cat mai multe cuvinte cheie relevante sunt utilizate in intreaga dvs. listare, cu atat mai bine.
  • Masuratorile de succes ale clientilor: Acestia sunt parametrii utilizati pentru a masura cat de bine functioneaza produsul dvs. si cum interactioneaza clientii cu produsul dvs. pe Amazon. Acestea includ rata de clicuri, adaugarea la cosuri, achizitii si recenzii.

Cum sa-ti imbunatatesti rata de conversie pe Amazon

  1. In primul rand, asigurati-va ca listarea dvs. este optimizata cu cuvinte cheie, imagini etc. (Am discutat acest lucru in ultimul capitol.)
  2. In al doilea rand, puneti un pret suficient de mic la produsul dvs. pentru a castiga vanzari. Vom explica cum sa gasesti echilibrul potrivit pentru a te mentine profitabil.
    • Oferiti un pret mai mic decat cel al concurentilor dumneavoastra. Bineinteles, nu vreti sa aveti un pret atat de scazut incat sa incepeti sa pierdeti bani! Folositi calculatorul de profit Jungle Scout pentru a verifica acest lucru.
    • Oferiti o reducere. Acesta este un pret ajustat temporar, care va fi afisat pe lista dvs. de pe Amazon sub forma unui cupon portocaliu stralucitor sub pret, ajutand la atragerea atentiei noilor clienti.
  3. In al treilea rand, obtineti cat mai multe recenzii.

Cum sa obtineti recenzii pentru produsele de pe Amazon

Gandeste-te de cate ori ai cumparat ceva de pe Amazon si nu te-ai uitat la rating sau la recenzii! Recenzile au un impact major asupra ratei de conversie - deci cum poti obtine recenzii (bune)?

  • Foloseste functia "Request a Review" (Solicita o recenzie) din interiorul ecranului de detalii al comenzii Amazon. Amazon va trimite un e-mail clientului dvs., cerandu-i sa lase o recenzie in termen de 30 de zile de la cumparare. Aceasta este o metoda incredibil de valoroasa si eficienta de a obtine mai multe recenzii, deoarece clientii (care ar renunta adesea la e-mailurile de la vanzatorii individuali) au incredere in marca Amazon si sunt mai predispusi sa lase recenzii dupa ce primesc un e-mail de la Amazon.
  • Functia de Automatizare a recenziilor de la Jungle Scout duce simplitatea cu un pas mai departe, permitand vanzatorilor sa trimita automat cereri de recenzii catre oricare si toti clientii eligibili. Aceasta ofera un buton incorporat care va trimite automat e-mailul de solicitare a recenziilor de la Amazon catre pana la 100 de persoane la un moment dat, eliminand munca manuala pentru vanzatorii care au un numar mare de clienti.
  • Participati la programul Vine de la Amazon, care este alcatuit dintr-un grup de recenzenti verificati de Amazon care isi posteaza opiniile impartiale si sincere despre produse.

Cum sa obtineti primele vanzari pe Amazon

Va recomandam doua strategii pe care sa le folositi la lansare pentru a obtine primele vanzari: promovarea produsului dvs. prin intermediul unui site de oferte si utilizarea PPC pe Amazon.
Principala strategie pe care o recomandam pentru a obtine vanzarile initiale este utilizarea publicitatii Amazon pay-per-click, sau PPC. PPC este un subiect important si un lucru pe care va recomandam sa il aveti mereu in functiune (si nu doar la lansarea produsului).
Vom explica aici cum functioneaza PPC. Pentru sfaturi pas cu pas pentru diferite campanii si strategii, descarcati ghidul complet, consultati Ghidul de vanzare pe Amazon.

PPC

"Pay Per Click" sau PPC este o metoda de marketing pe internet prin care platesti pentru ca consumatorii sa faca clic pe lista ta de produse. Aceasta publicitate este o modalitate de a atrage trafic catre produsul dvs. (in plus fata de clicurile organice, pentru care nu platiti si care se bazeaza pe algoritmi care ajuta un consumator sa gaseasca cel mai relevant produs pentru cautarea sa).

PPC este o metoda mai eficienta de publicitate platita pe Amazon decat alte tipuri de publicitate, cum ar fi Google sau Facebook, deoarece va adresati cumparatorilor care se afla deja pe Amazon cu scopul de a cumpara.

Exista trei tipuri diferite de anunturi PPC pe Amazon:

1. Produse sponsorizate

Acestea apar in partea de sus si de jos a paginii de rezultate de cautare de pe Amazon, precum si in caruselul de produse de pe lista de produse a unui concurent. Acestea apar pe desktop, pe mobil si in aplicatie. Un consumator poate face clic pe anuntul dvs. si poate fi directionat catre listarea produsului dvs. La fel ca in cazul tuturor tipurilor de PPC, sunteti taxat de fiecare data cand cineva face clic pe anuntul dvs. (nu atunci cand anuntul dvs. este afisat sau daca cineva va cumpara produsul).

2. Marcile sponsorizate

Trebuie sa fiti inregistrat ca marca pentru a utiliza anunturile PPC cu marci sponsorizate. Aceste anunturi apar in partea de sus si de jos a rezultatelor cautarii pe Amazon si vor fi afisate atat pentru site-ul Amazon pentru desktop, cat si pentru cel pentru mobil. Anunturile Sponsored Brand afiseaza logo-ul tau, un titlu si pana la trei dintre produsele tale. Atunci cand un client face clic pe logo-ul dvs., acesta este directionat catre magazinul dvs. Amazon sau catre o pagina de destinatie dedicata care afiseaza doar produsele marcii dvs. Cand fac clic pe un produs, sunt directionati catre lista de produse.

3. Afisaj sponsorizat

De asemenea, trebuie sa fiti inregistrat ca marca pentru a utiliza anunturile PPC Sponsored Display. Anunturile Sponsored Display ajuta la expunerea consumatorilor la produsul dvs. in afara Amazon.com si ajuta la aducerea mai multor persoane pe site. Amazon afiseaza un anunt pentru produsul dvs. pe site-uri externe si vizeaza clientii care s-au uitat fie la lista dvs. (pentru a-i aduce inapoi), fie la un produs similar in ultimele 30 de zile.

Cum sa creati un anunt PPC

a. Fiti pregatit cu cuvinte cheie. Amintiti-va! Anunturile PPC se bazeaza fie pe cuvintele cheie pe care Amazon le considera relevante, fie pe listele de cuvinte cheie pe care le-ati creat dumneavoastra, asa ca, inainte de a lansa aceste campanii, asigurati-va ca ati facut o cercetare adecvata a cuvintelor cheie.

b. Alegeti tipul de campanie - automata sau manuala. O campanie automata inseamna ca ii permiteti lui Amazon sa decida pentru ce cuvinte-cheie sa va afiseze anuntul (pe baza titlului anuntului dvs., a punctelor, a descrierii, a cuvintelor-cheie din spate etc.). Cu o campanie manuala, alegeti cuvintele-cheie pentru care doriti sa apara anuntul dvs.

c. Denumiti-va campania - va recomandam sa o pastrati simpla, cum ar fi "[Produsul dvs.] - Targetare manuala")

d. Stabiliti un buget zilnic - daca va puteti permite, va recomandam 50-100 de dolari pe zi

Cele mai bune practici PPC

  • Incepeti sa derulati campanii PPC cat mai curand posibil, incepand cu o campanie automata imediat ce v-ati optimizat listarea.
  • Dupa ce ati configurat o campanie automata, configurati si o campanie manuala si creati un grup de anunturi pentru cele trei tipuri de targetare: larga, expresie si exacta.
    • Generalizata: Cuvintele-cheie vizate pot fi in orice ordine, iar cuvintele suplimentare pot fi incluse (de exemplu, daca produsul dvs. este un set de betisoare pentru bezele, anuntul dvs. va fi afisat si pentru "betisoare pentru bezele si hot-dog" si "betisor pentru prajit bezele").
    • Fraza: Includeti fraza de cuvinte cheie exact asa cum este introdusa, dar nu ezitati sa includeti si alte cuvinte inainte sau dupa (de exemplu, "bete de bezele pentru foc de tabara" si "bete de bezele pentru prajire" sunt in regula).
    • Exact: Cuvintele cheie trebuie introduse exact asa cum doriti ca oamenii sa le caute. Astfel, pentru betisoare de bezea, va fi vizat doar "betisoare de bezea", fara cuvinte inainte, dupa sau intre ele.
      Anunturile Sponsored Product sunt cele mai eficiente pentru majoritatea vanzatorilor, dar, odata ce le-ati configurat, nu ezitati sa incercati si anunturile Sponsored Brands si Sponsored Display.
  • Nu uitati: nu sariti in campaniile dvs. in fiecare zi si nu faceti modificari! Vreti sa le acordati ceva timp si poate sa faceti modificari o data pe saptamana.

Strategii pentru a-ti creste afacerea

Vanzarea pe Amazon nu este o afacere de tipul "setati si uitati", dar daca va pregatiti si dispuneti de datele si instrumentele potrivite, veti fi intr-o forma excelenta pentru o crestere de succes. Luati in considerare urmatoarele tactici pentru a va asigura ca afacerea dvs. functioneaza fara probleme, eficient si profitabil:

Verificati in mod regulat listele dvs. atat in cadrul Seller Central, cat si pe listarea live propriu-zisa. Revizuiti toate imaginile si detaliile descrierii si asigurati-va ca apar asa cum ar trebui, raspundeti la intrebarile clientilor (ar trebui sa primiti, de asemenea, alerte prin e-mail cu privire la acestea) si fiti cu ochii pe orice recenzii noi, care va pot oferi indrumari utile pentru a va imbunatati produsul in viitor.

Optimizarea publicitatii

Continuati sa va optimizati campaniile PPC la fiecare doua saptamani pentru a va asigura ca aveti anunturi cu cele mai bune performante posibile. Rulati rapoarte privind termenii de cautare pentru a intelege mai bine cum functioneaza fiecare cuvant cheie in parte, apoi eliminati cuvintele cheie cu performante slabe si cresteti ofertele pe cele castigatoare.

Extinderea liniei de produse

Indiferent daca ati inceput cu un singur produs sau cu mai multe, este posibil sa doriti sa continuati sa va valorificati experienta de vanzare pe Amazon pentru a va extinde linia de produse. Puteti cerceta sau valida idei de produse intr-o nisa similara cu cea a produselor dvs. existente, utilizand Opportunity Finder de la Jungle Scout si evaluand cuvinte-cheie cu cerere mare si concurenta redusa.

Construirea marcii

Concentrandu-va pe marca dvs., puteti construi o baza de clienti loiali care sa va ajute sa atrageti mai mult trafic catre produsele dvs. pe Amazon. Asigurati-va ca produceti un produs bine conceput si ambalat si luati in considerare crearea de conturi de social media pentru a va evidentia si promova produsul intr-un mediu mai usor de personalizat. De asemenea, puteti deveni inregistrat ca marca pe Amazon, ceea ce va ofera acces la caracteristici de marketing imbunatatite pentru a va ajuta marca sa iasa in evidenta pe Amazon si sa imbunatatiti conversia.

Gestionarea inventarului

Doriti sa gasiti echilibrul potrivit de inventar pentru a tine pasul cu cererea, dar sa nu aveti prea multa oferta in depozitele Amazon. Iti recomandam sa pastrezi un stoc de aproximativ 3 pana la 6 luni in depozitul Amazon la un moment dat (cu exceptii in preajma sarbatorilor) pentru a-ti monitoriza nevoile de inventar si pentru a tine sub control taxele de depozitare.

Sanatatea contului

Urmariti starea de sanatate a contului dvs. Amazon pentru a va asigura ca afacerea dvs. este in conformitate cu Termenii de serviciu Amazon si pentru a preveni orice risc de suspendare a contului. Asigurati-va ca respectati politicile privind produsele si evitati orice reclamatii privind autenticitatea sau siguranta produselor si concentrati-va pe furnizarea unui serviciu general pozitiv pentru clienti.

Angajati un asistent virtual

Urmariti starea de sanatate a contului dvs. de pe Amazon pentru a va asigura ca afacerea dvs. este in Angajand un asistent virtual (VA), il puteti pune sa se concentreze pe gestionarea zilnica a contului, in timp ce dvs. va concentrati pe sarcini de nivel mai inalt pentru a va dezvolta afacerea. Folositi un VA pentru a se ocupa de serviciul clienti, a crea continut nou, a cauta produse, a va optimiza campaniile PPC, precum si de sarcinile administrative zilnice, cum ar fi reconcilierea expedierilor sau gestionarea oricaror probleme legate de listare. Consultati acest articol pentru a afla cum sa gasiti VA-uri de incredere pentru afacerea dvs. pe Amazon.

Pro si Contra pentru a vinde pe Amazon

Ca orice model de afaceri, o afacere Amazon FBA vine cu o serie de argumente pro si contra.

Iata cateva din fiecare dintre ele pe care ar trebui sa le luati in considerare.

Pro

  • Ajungeti la publicul Amazon: Cu peste 300 de milioane de utilizatori activi, Amazon FBA este o platforma uriasa cu o audienta vasta. Aceasta poate fi o oportunitate excelenta pentru afacerile care doresc sa ajunga la mai multi clienti fara campanii de marketing costisitoare.
  • Imprumutati increderea Amazon: Lumea are deja incredere in Amazon- si isi stocheaza datele cartilor de credit la ei. Vanzatorii Amazon pot profita de aceasta incredere pentru a obtine rate de conversie ridicate din industrie.
  • Utilizati reteaua Amazon: Daca folositi programul Amazon FBA, produsele vor fi expediate dintr-un depozit Amazon. Acest lucru minimizeaza timpul pe care un vanzator Amazon trebuie sa il petreaca pentru fiecare comanda si maximizeaza potentialul sau de crestere.

Contra

  • Taxele FBA: In calitate de vanzator Amazon FBA, va trebui sa platiti taxe de recomandare si taxe de indeplinire catre Amazon. Fara o intelegere adecvata a economiei unitare, acest lucru poate afecta serios marjele de profit.
  • Nu exista date despre clienti: Piata Amazon va permite sa vindeti produse cumparatorilor, dar nu va permite sa colectati informatiile acestora si sa va construiti propriul public - trebuie sa construiti acest lucru in afara eforturilor dumneavoastra Amazon FBA.
  • Concurenta: Produsele concurente vor fi afisate direct pe lista ta, ceea ce inseamna ca trebuie sa lupti pentru fiecare vanzare.

Concluzie

Este Amazon FBA prea saturat acum?

Nu se poate nega acest lucru; concurenta pentru vanzatorii Amazon a crescut in ultimii ani, pe masura ce tot mai multi vanzatori se inregistreaza pe platforma.

Vestea buna, totusi, este ca tot mai multi cumparatori continua sa inunde si ei platforma.

Numarul de membri Amazon Prime a ajuns la peste 150 de milioane la nivel mondial, iar veniturile sale au crescut cu aproape 100 de miliarde de dolari pe an in ultimii ani.

Asta inseamna ca milioane de cumparatori in plus cheltuiesc miliarde de dolari in plus pe Amazon - gata pentru ca noii vanzatori sa vina si sa revendice pentru a lansa si extinde o afacere de succes pe Amazon.

Impactul acestei cereri crescute a dus, in mod surprinzator, la faptul ca Amazon US a fost etichetata ca fiind cea mai putin competitiva piata intr-un studiu recent.

Si nu uitati, peste jumatate din vanzarile de pe Amazon sunt realizate de vanzatori terti, ceea ce inseamna ca oportunitatea continua sa creasca pentru dumneavoastra.

Toate acestea sugereaza ca, in loc sa fie saturata, piata Amazon este, in schimb, sofisticata.

Este o piata matura, cu o concurenta sanatoasa, ceea ce este de fapt un semn bun. Existenta unei cantitati bune de concurenta verifica faptul ca aceasta este o oportunitate legitima de a construi o afacere reala si de a crea o adevarata libertate financiara.

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Afaceri online