Ce inseamna parfum de nisa?

  • 9 minute citit
ce inseamna parfum de nisa

Parfum de nisa! Nu exista o industrie in care adjectivul "nisa" sa fie folosit atat de des ca in parfumerie. Dar care este definitia nisei? Ce reprezinta ea? Este egal cu mai bun si mai scump? Si are vreo importanta?

Ce inseamna parfum de nisa? Parfumul de nisa se refera la parfumurile create si comercializate intr-un mod mai exclusivist si specializat in comparatie cu parfumurile de masa. Aceste parfumuri sunt produse de case de parfum mici, independente, care se concentreaza pe calitate, creativitate si originalitate.

 

Parfumurile de nisa sunt adesea considerate opere de arta olfactiva, fiind realizate cu ingrediente de inalta calitate si in cantitati limitate. Ele ofera o varietate mai ampla de arome si stiluri, adesea indraznind sa exploreze combinatii neobisnuite si idei noi.

Datorita caracterului lor exclusivist, parfumurile de nisa pot avea preturi mai ridicate, dar ofera o experienta olfactiva unica si distinsa.

Ce este nisa?

Conform dictionarului, adjectivul "nisa" indica produse, servicii sau interese care se adreseaza unui segment mic si specializat.

Cu alte cuvinte, nisa inseamna "diferit" si faptul de a nu dori sa multumeasca pe toata lumea. Cu toate acestea, aceasta definitie nu face nicio afirmatie despre pret sau calitate.

Ce inseamna nisa in parfumerie?

Se pare ca industria parfumurilor a imbratisat cu adevarat acest adjectiv, facandu-l noul cuvant la moda de cativa ani incoace. Nu cunosc nicio alta industrie in care adjectivul "nisa" sa fie folosit atat de des. De exemplu, ati auzit vreodata de restaurante de nisa, coafori, DJ sau magazine de pantofi?

Nu exista o definitie oficiala a parfumurilor de nisa, dar, in mod obisnuit, se face o distinctie intre:

Parfumuri de firma:

Parfumuri de la companii de lux (mai mari), in special case de moda, pe care le puteti gasi in aproape toate marile magazine, aeroporturi si parfumerii. Aceste marci ofera mult mai mult decat parfumul, care este de fapt doar un "produs secundar" (profitabil).

Ele lanseaza parfumuri pentru a oferi mai multor oameni sansa de a cumpara ceva de la marca lor si, bineinteles, pentru a-si creste cifra de afaceri. Pentru a face acest lucru, ei cheltuiesc bugete uriase pentru dezvoltarea diferitelor formule pe care le testeaza in paneluri de clienti pentru a se asigura ca acestea plac unui public larg si chiar mai mult pe campanii de marketing cu modele sau actori celebri pentru a face parfumurile lor foarte atractive.

Lansarea unui nou parfum este ca si cum ar fi lansarea unui nou film: riscurile sunt mari si vor sa fie siguri ca va fi un blockbuster. Daca au un castigator, creeaza nenumarate variante (numite "flankers") ale parfumului si, daca este posibil, gel de dus, lapte de corp, deo etc... pentru a multumi si mai multi oameni si a genera mai multe venituri.

Deci, in principal, platiti pentru ambalaj, cercetare si marketing. Uleiul de parfum in sine reprezinta doar cateva procente din pret. Totusi, acest lucru nu inseamna ca sunt parfumuri proaste. La urma urmei, cele mai multe parfumuri iconice intra in aceasta categorie. Ganditi-va la Chanel n°5, Terre d'Hermes, Arpège de Lanvin sau Poison de Dior.

Parfumurile acestor marci sunt create in principal de parfumieri externi. Acestia pot lucra pe cont propriu, dar de obicei sunt angajati de mari "producatori de parfumuri" internationali, cum ar fi Firmenich, Givaudan sau IFF. Primele doua grupuri sunt elvetiene, de altfel.

Parfumuri pentru celebritati:

Parfumuri care poarta numele unei celebritati, cum ar fi Beyoncé, David Beckham sau Ariana Grande. Un fel de merchandising de lux. De fapt, putem fi scurti in aceasta privinta: le puteti numi "de nisa", deoarece probabil ca isi gasesc drumul doar catre fanii lor, dar aceste parfumuri au in principal un scop comercial. Ramane de vazut daca ele iti ofera cu adevarat alura unei celebritati.

Parfumuri de nisa:

Parfumuri de la companii (mai mici) care fac doar parfumuri (si uneori si alte produse parfumate, cum ar fi lumanarile). De obicei, acestea angajeaza parfumieri externi pentru crearea parfumurilor lor.

Parfumuri independente:

Parfumuri de la marci foarte mici, unde proprietarul este si "nasul" sau parfumierul. Indie inseamna independent. Prin urmare, acestea nu depind de "nasuri" externe.

Cat de nisa este nisa?

Pe baza definitiilor de mai sus, este usor de determinat daca un parfum este de nisa sau nu? Definitiile spun in principal ceva despre tipul de companie care comercializeaza parfumul, dar spun prea putin despre care este diferenta reala dintre toate aceste parfumuri. In plus, exista nenumarate exceptii, iar diferitele categorii converg.

Ascensiunea si succesul parfumurilor de nisa nu au trecut neobservate de catre marcile de designer. Acestea au reactionat prin introducerea unor linii mai exclusiviste, cum ar fi Armani Privé si Dior Collection Privée, pentru a capta o parte din piata de nisa in crestere. Aceste linii sunt mai scumpe si nu pot fi gasite in toate parfumeriile, uneori chiar numai in magazinele marcii respective. Dar le puteti numi "de nisa"?

Dar marci de parfumuri precum Guerlain, Acqua di Parma sau Tom Ford? Acestea sunt responsabile pentru parfumuri iconice de mare succes, precum Shalimar, Samsara, Acqua di Parma Colonia si Black Orchid. Pentru aceste marci, parfumul nu este doar un produs secundar profitabil, ci principala lor sursa de venit. Toate acestea apartin unor concerne internationale de lux precum LMVH sau Estée Lauder. Astazi, le puteti gasi in fiecare oras mare sau mijlociu din lume, fiecare cu 70 sau mai multe parfumuri diferite, cate ceva pentru toate gusturile. Nu le poti numi "de designer", dar sunt ele cu adevarat "de nisa"?

Situatia devine si mai dificila in cazul marcilor avangardiste precum Comme des Garçons sau Maison Martin Margiëla. Este adevarat ca parfumurile lor se adreseaza unui public mai restrans, dar ambele fac parte, de asemenea, din grupuri internationale. Desi selective, le puteti numi "de nisa"?

De departe, cele mai cunoscute marci "de nisa" sunt marcile de lux si exclusiviste precum Creed, Frederic Malle, Serge Lutens, Le Labo, by Kilian, Maison Francis Kurkdjian sau Byredo. Desi le numim "de nisa", fiecare dintre ele a lansat peste 40 de parfumuri diferite si fac parte acum dintr-un grup international. Toti sunt pionieri care au fuzionat apoi intr-o companie mai mare pentru a continua sa se dezvolte. Le mai puteti numi de nisa? Sau este aceasta o modalitate convenabila pentru marile concerne de a avea acces la segmentul de "nisa"? Ei ne-au adus parfumuri foarte mediatizate, cum ar fi Aventus, Portrait of a Lady sau Santal 33, dar daca "nisa" inseamna ca sunt destinate doar unui public limitat, atunci aceste parfumuri au depasit probabil de mult acest statut select.

Pe langa aceste nume mai cunoscute, exista sute de marci mai mici care comercializeaza parfumuri. In fiecare zi, apar altele noi si altele dispar. Este dificil sa vezi padurea de copaci. Este, de asemenea, o adevarata provocare pentru marcile insele sa se faca remarcate. Ceea ce au in comun este faptul ca ofera un numar limitat de parfumuri care sunt fabricate in cantitati mici si care pot fi gasite doar in cateva locuri. Dar, mai presus de toate, ele reprezinta munca pasionata de o viata a fondatorului. Compania lor este formata, de obicei, din doar una sau, cel mult, o mana de oameni. Daca termenul "nisa" inseamna ceva, atunci asta credem ca inseamna.

→   Legea atractiei: ce este + manifestare

Este nisa mai buna (si mai scumpa)?

Marcile de nisa mai mici fac adesea economii la ambalaj si nu se implica in marketing (platit). Acest lucru le permite sa foloseasca ingrediente mai nobile. Platiti mai mult pentru produsul propriu-zis si mai putin pentru tot ceea ce il inconjoara. Faptul ca acestea sunt adesea mai scumpe se datoreaza in principal faptului ca produc cantitati mult mai mici, ceea ce le creste costurile de achizitie si de productie.

Desi, in mod evident, astfel de marci trebuie sa fie profitabile pentru a supravietui, ele au un avantaj important: trebuie sa gaseasca doar un numar limitat de clienti pentru produsele lor in fiecare an. Acest lucru inseamna ca pot fi mai creative. Parfumurile lor nu trebuie sa se adreseze la milioane de oameni. Adevaratele parfumuri de nisa sunt mai originale si contin ingrediente mai scumpe. Obtineti un raport calitate-pret mai bun, dar mai presus de toate: cumparati un produs personal si unic, realizat cu dragoste si devotament.

Bineinteles, ca in orice industrie profitabila, exista marci mai putin onorabile si vedeti diferente uriase de pret pe piata de nisa. Unele marci aleg ambalaje foarte scumpe sau pur si simplu isi cresc pretul pentru a fi si mai exclusiviste, in timp ce calitatea produsului nu este neaparat mai buna.

Concluzie: Ce inseamna parfum de nisa?

Aveti parfumuri bune si mai putin bune in fiecare categorie si gama de pret. Creatii originale si imitatii. Din acest punct de vedere, faptul ca un parfum este sau nu "de nisa" este de fapt irelevant. Este un termen care creeaza confuzie, este folosit in mod gresit si spune prea putin.

Deoarece gama de marci si parfumuri este atat de vasta, alegerea unui parfum nu este o sarcina usoara. De aceea, deseori ne intoarcem la marcile bine cunoscute, la clasice sau la cele mai cunoscute. Acestea sunt alegeri sigure. Dar inseamna oare ca astfel de alegeri inseamna ca aveti cu adevarat un parfum care vi se potriveste? Un parfum care te emotioneaza si care este o extensie a personalitatii tale?

Exista o mare probabilitate sa nu fi auzit niciodata de marcile pe care le oferim. Le-ai putea numi "de nisa". Dar nu despre asta este vorba. Am selectat cu atentie si sarguinta marci cu o poveste. Creatii ale unor oameni pasionati pe care ii admiram, care pun suflet si inima in brandul lor si cu care avem o relatie personala. Pentru noi, nu este vorba atat de mult despre marca, ci despre oameni, parfumuri si emotiile pe care acestea le pot evoca.

🙏 Isi place sa faci cadouri? Ne poti face cadou distribuind articolul (cu un click pe iconita de jos - facebook, daca folosesti). Multumesc pentru cadou!

Spune și prietenilor tăi despre articol

Articole similare

Blog